אקוניס ללפיד: נצל רווחי עסקת Waze להחזרת נק' הזיכוי במס לאקדמאים

סגן השר לקידום צעירים וסטודנטים אופיר אקוניס במכתב לשר האוצר: "עסקת Waze מוכיחה בדיוק את טענתי לכך שהשקעה בהון האנושי היא המביאה למדינה הכנסות בסופו של דבר"

סגן השר לקידום צעירים וסטודנטים, ח"כ אופיר אקוניס, שיגר הבוקר מכתב לשר האוצר יאיר לפיד בבקשה לבחון מחדש את ביטול נקודות הזיכוי במס לסטודנטים. בפנייתו כותב אקוניס: "כמי שאחראי בממשלה על קידום הצעירים והסטודנטים, אני פונה אליך בשנית בבקשה לבחון מחדש את ההחלטה בעניין ביטול נקודות הזיכוי במס לסטודנטים ולהוציא אותה מחוק התקציב".

בנוסף, מתייחס אקוניס לעובדה שבתקופת הזמן שעברה מאז פנייתו הראשונה, התפרסמו נתונים לגבי כספי מסים נוספים אשר צפויים להתקבל, ולא נכללו בתכנית התקציב שפרסם משרד האוצר. בפרט, עסקת הרכישה של חברת Waze על ידי גוגל, עסקה שצפויה להניב לקופת המדינה כ-200 מיליון שקל, עלות דומה לעלות התקציבית של החזרת נקודות הזיכוי.

אקוניס קרא לשר האוצר לקבל החלטה נכונה בעניין ולראות את ביטול הגזירה על נקודות הזיכוי לאקדמאים והנדסאים כהשקעה חוזרת של הרווחים: "עסקת Waze מוכיחה בדיוק את טענתי לכך שהשקעה בהון האנושי היא המביאה למדינה הכנסות בסופו של דבר.

"מהנדסי התוכנה, החומרה והמכונות, כמו גם ההנדסאים העובדים בחברות ההיי-טק הם מנוע הצמיחה המרכזי של המשק, הם המובילים להישגים אשר מניבים בסופו של דבר דיבידנדים ומיסים שנכנסים לקופת המדינה מעסקאות ענק כגון זו".