ארגון העיתונאים הכריז על סכסוך עבודה בעיתון "מעריב"

זאת במחאה על שינוי חד-צדדי בתנאי העבודה של העיתונאים ■ הוועד: ההנהלה משתמשת בשיטת הסלאמי ובניסיונות הפרד ומשול כדי לפגוע בכל סקטור בנפרד

ארגון העיתונאים הכריז על סכסוך עבודה בעיתון "מעריב". העיתונאים מוחים על שינוי בתנאי העבודה של עיתונאים בעיתון, לטענת הארגון באופן חד-צדדי.

על-פי הוועד ב"מעריב", שביקש את הכרזת הסכסוך מהארגון, ללא כל הודעה מוקדמת הועברו כלל עובדי "מעריב" מחברת "אחוזת הירש" לחברה אחרת בשם "ביזנס".

כמו כן, בוועד טוענים כי בימים האחרונים ההנהלה מפעילה "לחצים על עובדים לפרוש נגד רצונם, ואף הושמעו איומים בפיטורים".

כעת, בתוך שבועיים יכולים העובדים לפתוח בעיצומים ובכללם שביתה.

מאז חודש מארס, עשרות עובדי פרילנס ב"מעריב" לא קיבלו את משכורותיהם, וחלקם אף מחכים למשכורות קודמות.

לטענת הארגון, הנהלת העיתון פועלת להעברת מחלקות מסוימות בחברה לירושלים, ומסרבת לדון בדרכים להקל על העובדים המתבקשים לעבור, "למרות התחייבות מפורשת בפני בית הדין האזורי לעבודה שכך תעשה".

"כמו כן", טוענים בארגון, "ההנהלה פנתה לאחרונה לעובדות, בעיקר גרפיקאיות, והודיעה להן חד-צדדית כי יצטרכו לעבוד שעות רבות יותר, מבלי לתאם את השינויים או להבהיר את השלכותיהם על שכרן. כל הדברים הללו נעשים כשבמקביל מעלים את שכרם של מספר מצומצם של עובדים, ומפרסמים מודעות דרושים לעובדים חדשים במקום העובדים הוותיקים המפוטרים".

במכתב ששלח הוועד לעובדים בסוף השבוע נכתב: "לא כך מתנהגת הנהלה שמכבדת את עובדיה ואת זכותם להתאגד ולשמור על זכויותיהם. אופן ההתנהגות של ההנהלה נראה יותר ככזה של מי שמתכננת למחוק את זכויות העובדים, את התחייבויותיה במסגרת ההסכם הקיבוצי ואת העבודה המאורגנת ב'מעריב'-'מקור ראשון'.

"פניות אינספור - בכתב, בעל-פה ובישיבות, על-ידי הוועד, הארגון, ההסתדרות ועורכי דיננו - כולן העלו חרס. ההנהלה מסרבת לשתף עמנו פעולה ומשתמשת בשיטת הסלאמי ובניסיונות הפרד ומשול כדי לפגוע בכל סקטור בנפרד ולשחוק את הערבות ההדדית בינינו ואת הזכויות הבסיסיות של העובדים".

מהנהלת "מעריב" נמסר בתגובה: "המהלכים שבוצעו ועומדים על הפרק נידונו במשא-ומתן ארוך ומתמשך עם ההסתדרות וועדי העובדים של החברה ובשקיפות מלאה, לרבות מעבר חלקים של העיתון לירושלים. הנהלת 'מעריב' עושה כל שביכולתה כדי לדאוג להמשך קיומו של העיתון ולהיותו מקום תעסוקה יציב ובטוח לעובדים, וכך היא תמשיך לעשות".