"אחי משרת 12 שנה בקבע ומשתכר רק 6,000 שקל בחודש"

צפו בח"כ איציק שמולי מתארח בתוכנית "דיבור פוליטי" בגלובס TV ■ שמולי מגן על הוועדים הגדולים על רקע פרשת אלון חסן ("אסור שיהיה מסע דה-לגיטימציה"), מדבר על היחסים עם דפני ליף ומתייחס לכספים שקיבל מנוחי דנקנר

"יש מסע דה-לגיטימציה לעצם התאגדותם של עובדים, וזה אסור שיהיה. הוועדים הגדולים הם חלק מהעבודה המאורגנת. כשמסתכלים ב-3 שנים האחרונות על ההתנהלות של ההסתדרות, ההתנהלות בסופו של דבר היא מאוד ממלכתית, ניסיון ליצור דו-שיח שרואה בצורה מערכתית את הצרכים של המשק. במקרים שבהם הייתה למשל יו"ר ועד עובדים שסררה, שהפרה צו בית משפט - ההסתדרות בעצמה הזיזה אותה הצידה".

את הדברים האלה אומר ח"כ איציק שמולי (העבודה) בתוכנית "דיבור פוליטי" בגלובס TV, על רקע סערת העסקים הפרטיים של יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד, אלון חסן.

בתוכנית הגן שמולי על הוועדים הגדולים במשק חרף הזעם הציבורי והתייחס גם לסוגיית הפנסיה התקציבית: "צריך לבחון את זה היטב. אני לא מכיר היטב את המספרים אבל תסתכלי למשל על אנשי הקבע. כשמדברים כולם על קיצוץ בתקציב הביטחון, הרי דבר ראשון שהולכים ופוגעים בו זה אנשי קבע. אנשי הקבע לא מרוויחים משכורות-עתק.

"אני יכול לתת לך דוגמה מהבית: אחי התאום בקבע כבר 12 שנה, מרוויח משכורת של 6,000 שקל, וברור לכולם שבמקום אחר היום בשוק הפרטי הוא יכול היה אחרי 12 שנה להרוויח יותר".

צפו בתוכנית המלאה בסרטון המצורף, בו מדבר שמולי גם על המחאה החברתית, דפני ליף, הכסף שקיבל כתרומה מנוחי דנקנר ועוד.