חדשות טובות בארה"ב: אמון הקבלנים עלה לשיא של 7 שנים

מדד האמפייר סטייט שבודק את היקף הייצור התעשייתי באיזור ניו-יורק עלה לרמה של 7.8 נקודות כשהצפי היה לעלייה לרמה של 0.8 נקודות ■ גם מדד אמון הקבלנים עלה לשיא של 7 שנים

המשקיעים בארצות-הברית ובעולם נושאים את עיניהם השבוע אל עבר הפדרל ריזרב שצפוי למסור ביום רביעי את תחזיותיו המעודכנות לגבי הכלכלה האמריקאית, ובתקווה שיספק רמיזות לגבי עתידה של תוכנית התמריצים שלו. בינתיים, התפרסמו היום בארה"ב שני נתוני מאקרו משמעותיים: מדד האמפייר סטייט ומדד התאחדות הקבלנים.

בשעה 15:30 שעון ישראל התפרסם מדד האמפייר סטייט לחודש יוני שבודק את היקף הייצור התעשייתי באזור ניו-יורק. המדד רשם עלייה מפתיעה וחדה לרמה של 7.8 נקודות, וזאת לעומת רמה קודמת של (1.4-) נקודות שנרשמה בחודש מאי, כשהצפי של האנליסטים היה לעלייה לרמה של 0.8 נקודות.

בשעה 17:00 התפרסם מדד התאחדות הקבלנים בארצות-הברית לחודש יוני שבודק את סנטמנט בוני הדירות לגבי שוק הדיור. המדד רשם עלייה חדה לרמה של 52 נקודות - שיא של 7 שנים. על-פי ההערכות של האנליסטים, המדד היה צפוי לרשום עלייה מזערית של נקודה אחת לרמה של 45 נקודות, לעומת 44 נקודות שנרשמה בחודש מאי. צריך לציין שכל קריאה מעל ל-50 נקודות משמעותה שהקבלנים מעריכים כי מצב השוק הינו טוב.