יחימוביץ' ללפיד: "אתה בטוח שעקרת הבית מתפנקת במיטתה"

ביקורת קשה של יו"ר האופוזיציה לאחר נאומו של לפיד בכנסת ■ יחימוביץ': "אתה פשוט לא מבין איפה אתה חי"

יו"ר האופוזיציה, ח"כ שלי יחימוביץ', עלתה לבימה מיד לאחר לפיד ותקפה את מדיניותו הכלכלית ואת הצעת התקציב.

"תאר לך לפיד שבאחד ממופעי הסרק שלך ערב הבחירות הייתי לוחשת לך שזה מה שתעשה בסוף. היית מאמין? תאר לעצמך שמישהו היה צופה מראש עד כמה קיצונית וחסרת תקדים תהיה המעילה שלך באמון הציבור", אמרה יחימוביץ'.

"אתה פשוט לא מבין איפה אתה חי", המשיכה יחימוביץ' לעברו של לפיד, "וגם התאום שלך ווגם בנימין נתניהו, מתוך עולמכם השבע והדשן והמנותק, אתם חושבים שלעקרת הבית נמאס לעבוד, שהיא בבית, פרזיטית שכמותה, ולכן היא מתפנקת במיטתה בסדיני המשי עד שעה מאוחרת, אח"כ היא יושבת בבתי קפה עם חברות והולכת לספא, ומכלה את זמנה בקניית מותגי יוקרה. שותה קפה יקר כי על הזול העלתה מיסים".

לדבריה, "קשה להחליט איזו מהגזירות היא הכי פוגענית ומעוותת, אבל ביטול הפטור לעקרות בית מתחרה במקום גבוה בפיסגת הטבלה של האטימות והרגישות".

"אחיותי עקרות הבית, שר האוצר שכן חושב שממש לא נורא אם תפרדו מ-2,000 שקלים בשנה. זה ממש לא משנה שאת לא מרוויחה שקל, חיה בחוסר ודאות כלכלית, נקרעת בעבודה ביית, כמהה לצאת לעבודה, ושר האוצר חושב שאת צריכה לשלם על זה קנס 2,000 שקל בשנה", אמרה.

"לא בעלי ההון, לא החברות הגדולות, את היא זו שתשלמי על זה למדינה. היום במסגרת המילים, הספינים, הוא מסיח דעתך כמו שמסיחים דעתו של תינוק: מינוי עוד ועדה. דווקא היום כשהוא מטיל את המס עליך הוא הודיע שהוא ממנה את ועדת ששינסקי 2. את יודעת מתי יהיו המסקנות הראשונות של הוועדה? בעוד שנה. לקחת ממך זה תיק תק. תדרשי גם את ועדת ששינסקי. אני דורשת ממך לפיד להקים ועדת ששינסקי על כל קבוצה שאתה מתעלל בה היום. ליבי על ששינסקי, אדם ראוי ביותר שאתה משתמש בו היום בשביל ספין.

"יש דוגמה יותר חריפה מזו למדיניות מיסים מעוותת? ונגיד אחותי עקרת הבית שהיו מנסים לפתות אותך לעבוד. תראי מה קורה, בדיוק ההיפך. באותו תקציב שמביאים היום להצבעה בכנסת, אותו ראש ממשלה נתניהו, אותו שר אוצר לפיד הם מקצצים היום 1.7 מיליארד שקל מסבסוד הצהרונים לגלאי 3-9. אז איך הם רוצים שתלכי לעבוד? חכי, זה עוד לא הכל, יש עליך עוד קנס. בתקציב מקצצים 345 מיליון שקלים מתשלומי הורים, ודוחים את הכניסה לתוקף של יום חינוך ארוך. מה הוא מבטיח לך במקום? שמתישהו יהיה יותר טוב.

"אני מציעה לך כבר עכשיו יאיר, תקים את הוועדה שתבדוק איך עברו שנתיים ולא נעשה כאן טוב יותר. כולם מבטיחים שהמדיניות הכלכלית שלך רק מעמיקה את כל החולאים ולא מרפאה אותם. עקרת בית יקרה. לפיד מבטיח לך תעודת ביטוח. אל תאמיני לו. אולי יהיו תעוודת ביטוח, אבל זה יהיה ביטוח פרטי, ליאיר, לנתניהו ולחברים שלו. אבל לא לך".