רק בליגה הספרדית: מנוי שנתי בחינם לאוהדים מובטלים

ויאריאל, העולה החדשה לליגה הבכירה תציע למנויים קיימים לחדש אותם בחינם - בתנאי שאין להם עבודה; יתר רוכשי המנויים יהנו ממחירים נמוכים ב-30%

פרננדו רואיג, נשיא ויאריאל, מבצע לקראת 2013/14 מודל מכירת מנויים יוצא דופן ומהפכני בקבוצה שחוזרת בעונה הקרובה לליגה הבכירה בספרד, שנה אחת בלבד לאחר שירדה לליגת המשנה.

בעקבות המשבר הכלכלי הקטלני שמכה את ספרד בשנים האחרונות, החליט הנשיא כי מחזיקי מנויים קיימים של הקבוצה בעונה החולפת בליגת המשנה - יוכלו לחדש אותם לקראת העונה הקרובה בליגה הבכירה בחינם, בתנאי שהם יוכיחו כי הם חותמים אבטלה. מנויים שהיו מובטלים עד לפני שנה יצטרכו לשלם רק 33% משווי המנוי שלהם אשתקד, ואלו שהיו מחוסרי מקום עבודה לפני שנתיים - 66%.

גם הלא-מובטלים מבין רוכשי המנויים לקראת העונה הבאה, יהנו ממחירים זולים במיוחד: 5,400 מנויים יימכרו במחיר של כ-140 אירו בלבד, ועוד כ-14 אלף יימכרו במחירים מקסימליים של 250 אירו, המשקפים ירידה של 30% ביחס למחירי העונה החולפת.

"אם נמלא את המגרש ב-20 אלף מנויים, זה יהיה סימן ברור לכך שהאנשים נמצאים מאחורי הקבוצה גם בימים שקשה להם", אמר רואיג. המודל עליו מתבסס הנשיא הוא זה שנהוג בבונדסליגה הגרמנית - מחירים נמוכים שגוררים כמות קהל גדולה יותר.

בעונה החולפת, בליגת המשנה, עמד ממוצע הקהל באצטדיון של ויאריאל, "המדריגל", על 7,692 צופים למשחק (מתוך 23 אלף מקומות). עונה לפני זה, עדיין בליגה הבכירה - על 17,263 צופים למשחק.