מייסד ווייז ל"גלובס": "גוגל לקחו לי את הבייבי"

אורי לוין: "אמשיך לעבוד בווייז. יש לנו רק 51 מיליון משתמשים, יש מיליארד רכבים בעולם - יש עוד הרבה לאן ללכת. בעזרת גוגל נצליח לקחת 30% משוק הניווט העולמי" ■ "עיקול בכביש זה לא סוף הדרך, אלא אם אתה שוכח לפנות"

שבוע לאחר ש"גלובס" חשף את האקזיט של השנה - מכירת ווייז לגוגל ביותר ממיליארד דולר, אורי לוין, מייסד החברה, מתייחס היום לנושא בשיחה עם "גלובס".

"אני חושב שהתקשורת ניפחה את נושא המו"מ עם גוגל, פייסבוק ואפל", אומר לוין ל"גלובס". "העובדים והחברה יישארו מבחינתי לעד בישראל - זה המקום הכי טבעי בשבילנו", הגיב לוין כאשר הוא נשאל אם הוא צופה שבסוף עובדי החברה יעברו למשרדי גוגל בארה"ב.

לוין נאם היום בכנס ישראל ליזמות שנערך בטכניון בחיפה על הדרך בה התחילה ווייז. "יש לי שליחות ליזמים צעירים. אני חושב שליזמים יש חלומות והם צריכים ללכת להגשים אותם", אומר לוין. "אני משקיע בסטארט-אפים הרבה שנים, ועכשיו בגלל הממון אני חושב שאני אשקיע יותר".

לוין, איש צנוע מאוד שמסתובב עם מכנסיים ובאופן קבוע עם חולצה של ווייז, טוען שיש לו רגשות מעורבים בעקבות העסקה עם גוגל. "לקחו לי הבייבי. אני מרגיש שזו הצלחה מאוד גדולה, אבל מצד שני הכל משתנה. יש לי ציטוט לגבי זה", הוא אומר, "עיקול בכביש זה לא סוף הדרך, אלא אם אתה שוכח לפנות".

לוין אומר שווייז תמיד תישאר מוצר ישראלי, "אני אמשיך לעבוד בווייז. יש לנו רק 51 מיליון משתמשים, יש מיליארד רכבים בעולם - יש לנו עוד הרבה לאן ללכת. אני חושב שבעזרת גוגל נצליח לקחת 30% משוק הניווט העולמי".

מייסד ווייז שנאם בפני סטודנטים היום, הציע לסטארט-אפיסטים להיות בפוקוס רק על דבר אחד ולא להתעסק במספר פרויקטים. "יזם שמניע אותו רק אקזיט צריך לזכור שיש הרבה קשיים בדרך", לדבריו.

לויין התייחס להיסטוריה של ווייז: "הרבה דברים השתנו אצלנו לאורך הדרך חוץ מהחזון. לחברה קראו בהתחלה Linqmap, שם שהבת שלי הציעה. התחלנו לבנות את ה-DNA שלנו, גייסנו 12 מיליון דולר בהתחלה והם לא האמינו שנצליח לבנות את הגרסה הראשונה שלנו שרצה על מכשירי נוקיה. זה פשוט עבד נגד כל הסיכויים".

עוד אומר לוין, כי "אני חושב שהיה לנו מזל - את השנה הראשונה סיימנו עם 20 אלף משתמשים לפני שהשקנו אותה רשמית".

לדבריו, "בשנת 2009 השקנו את השירות בארץ. דיברנו על אותם דברים שדיברנו בזמנו - פוקוס על נושא שיתוף המידע של הנהגים". אחרי זה, בשנת 2011 לוין מספר שהמיקוד שלהם היה להביא משתמשים רבים לאפליקציה, ואז גם וורייזן הצטרפו כמשקיעים.

"ב-2012 הקסם התחיל להגיע לאפליקציה והיא עובדת יותר טוב מכל אפליקציה אחרת. זו הייתה תחושה נפלאה, כאשר השמיים הם הגבול. היום אנחנו גדלים בקצב של 150 אלף משתמשים ביום. חברנו לשחקן יותר גדול בשביל להצליח יותר בגדול.

"תמיד ראינו את עצמנו הקטנים בתחרות עם גוגל, וברכישה זה מראה שהם חושבים שגם לנו יש מקומות שאנחנו יותר טובים מהם", אומר לוין". לוין מאשר את פרסום גלובס שנפתלי בנט היה מועמד להיות מנכ"ל וויז - "אנחנו בחרנו בנועם ברדין וזו בחירה מעולה".