מדוע הופסק השידור מוועדת הכספים על חוק הריכוזיות?

עמית סגל בפייסבוק: "מיד עם הפסקת השידור 6 לוביסטים של שרי אריסון ישבו על כל ח"כ, ח"כים סוררים נלקחו לדלת צדדית. רק הייתה חסרה שקופית: שידורינו יתחדשו כשהסוסים יברחו מהאורווה" ■ דובר הכנסת: "מדובר בעניין טכני נקודתי"

איזה לחץ הפעילו אתמול (ג') ראש הממשלה בנימין נתניהו ולוביסטים של בעלי הון על חברי ועדת הכספים בעת הדיון על חוק הריכוזיות?

עמית סגל, הכתב הפוליטי של ערוץ 2, טוען כי השידור החי באתר האינטרנט של הכנסת הופסק רגע לפני ההצבעה המכריעה על החוק ב"הוראה מגבוה", על מנת לאפשר לכאורה ללוביסטים ללחוץ על חברי כנסת.

"דבר מוזר קרה אתמול בוועדת הכספים", מתאר סגל בדף הפייסבוק שלו. "קצת לפני ההצבעה המכריעה על החוק למלחמה בריכוזיות, הופסק השידור הישיר הקבוע מהוועדה באתר האינטרנט של הכנסת. ניגשתי אל עובד הכנסת שמופקד על הצילום, ויושב לימינו של היו"ר ניסן סלומיאנסקי, ואמרתי לו שכדאי שיתקנו את התקלה. ואז הוא סיפר לי לפי תומו שזו לא תקלה, אלא 'הוראה מגבוה' לא לשדר את הדיון. כמה מוזר.

"אז רק שתדעו מה הפסדתם בגלל החשכת המסך: את 6 הלוביסטים של שרי אריסון ושות' יושבים על כל ח"כ; את שיחות השכנוע לחברי הוועדה שיבואו לקראת הטייקונים; את מסע הלחצים האגרסיבי של עוזרת ראש הממשלה על חברי הליכוד שהעזו לדרוש פירוק מהיר יותר של פירמידות השליטה במשק; את הדלת ליד ועדת הכספים שאליה הוכנסו ח"כים סוררים בזה אחר זה כדי ליישר אותם. רק הייתה חסרה שקופית: שידורינו יתחדשו כשהסוסים יברחו מהאורווה".

לאחר מכן פרסם סגל סטטוס נוסף בזו הלשון: "מהכנסת מיהרו להגיב על הסטטוס הקודם, ואמרו שמדובר בעניין טכני ולא בניסיון הסתרה. אולי הגיע הזמן לקבוע כלל: כל הוועדות משודרות, בלי יוצא מן הכלל. דעתכם?".

דובר הכנסת מסר בתגובה: "מדובר בעניין טכני-נקודתי של דובר מחליף שהגיע אתמול באיחור לדיון, עקב היעדרות דובר הוועדה הקבוע. בוודאי שאין שום 'הוראה מגבוה', אלא נהפוך הוא... ההוראה היא לשדר את כל דיוני הוועדות - גם ועדת הכספים כמובן - וכל הדיונים משודרים באופן מלא וקבוע באתר הכנסת באינטרנט".

יו"ר האופוזיציה, ח"כ שלי יחימוביץ', מיהרה גם היא לשתף את הסטטוס של סגל ולהגיב עליו: "תופעת הלוביסטים בכנסת היא אחת התופעות המשחיתות והבלתי שוויוניות ביותר. 7 שנים אני חברת כנסץ - וללוביסטים אין דריסת רגל במשרד שלי. לא מוכנה לקבל את העובדה שלקומץ בעלי ממון יש מכפלת כוח אדירה בדמות לוביסטים ששורצים בכנסת...

"חוקקתי חוק נגדם. בזכות החוק הם מחויבים בענידת תג שמזהה אותם ככאלה, חייבים כתנאי לאישור כניסה לפרסם את מי הם מייצגים, להזדהות בוועדה. מאז שהובסו בקרב שניהלו נגד החוק (שלי ושל גדעון סער), הם ושולחיהם הצליחו לטרפד כל נסיון נוסף להגביל אותם".