פיטנגו הובילה סבב גיוס של 23 מיליון ד' בוורטוס האמריקנית

Vertos מפתחת מוצר לביצוע ניתוחי גב זעיר פולשניים, באופן שמחליף ניתוח מלא של הגב ■ איתי הראל: "המטרה שלנו היא לבצע השקעה בחברות ישראליות, אולם מעת לעת הקשרים שלנו יוצרים לנו הזדמנויות להשקיע בחברות זרות מעניינות במיוחד"

קרן פיטנגו הישראלית הובילה השקעה של 23 מיליון דולר בחברת Vertos האמריקנית, שמפתחת מוצר לביצוע ניתוחי גב זעיר פולשניים, באופן שמחליף ניתוח מלא של הגב. בגיוס השתתפו המשקיעים הקיימים של החברה, בהם ONSET Ventures ששיתפה לאחרונה פעולה עם פיטנגו גם בהשקעה בחברת Valerits האמריקנית, וכן , CHL Medical Partners, Foundation Medical Partners, Mercury Fund ו-Aweida Venture Partners . זהו גיוס ההון החמישי של החברה, שגייסה מאז הקמתה, כולל הסבב הנוכחי, 63 מיליון דולר.

"פיטנגו משקיעה כ-25% מהונה בחברות בתחום מדעי החיים", אומר איתי הראל, אחד משלושת השותפים של הקרן בתחום זה, שהוביל את ההשקעה. "המטרה שלנו היא לבצע השקעה בחברות ישראליות, אולם מעת לעת הקשרים שלנו יוצרים לנו הזדמנויות להשקיע בחברות זרות מעניינות במיוחד, בעיקר חברות בשלות".

פיטנגו ניהלה בחמש הקרנות שלה עד כה כ-1.25 מיליארד דולר, והיא מגייסת כעת את הקרן השישית שלה, שכבר ביצעה סגירה ראשונה בהיקף של 150 מיליון דולר.

Vertos, שפועלת בקליפורניה, פיתחה טיפול זעיר פולשני שחמליף ניתוח LLS, שחרור של לחץ על עצבי השדרה באזור של עמוד השדרה המותני. אצל מבוגרים, כתוצאה מ"בלאי טבעי" של הגוף, נוצרת צמיחה מיותרת של רקמה או של עצם באזור עמוד השדרה המותני. העצם או הרקמה המיותרת לוחצים על העצבים באופן שמכאיב ומקשה על התנועה והעמידה. בניתוח, פותחים חור בגב ומנקים את הרקמה או העצם. המוצר של וורטוס מאפשר לעשות זאת דרך חור קטן בגב, במקום לפתוח את כולו.