קבוצת הרכישה ברוטשילד 30 תובעת חברת בנייה

תובעת 50 מיליון שקל בטענה כי החברה ביצעה עבודות בנייה באיכות לקויה וגרמה לעיכוב של שנים בהשלמת הפרויקט ומסירתו ■ אלקטרה: "תביעה חסרת שחר"

חברי קבוצת הרכישה בפרויקט רוטשילד 30 בתל-אביב תובעים את חברת הביצוע, אלקטרה בנייה, ב-50 מיליון שקל, בטענה כי החברה "הפרה את התחייבויותיה הפרה יסודית, ביצעה את עבודות הבנייה באיכות לקויה, הפרה באופן יסודי וגורף את התחייבויותיה ללוחות זמנים וגרמה לעיכוב של שנים בהשלמת הפרויקט ומסירתו" - כך על-פי כתב התביעה שהוגש היום (ד') לבית המשפט.

מדובר בהמשך התנהלות משפטית של חברי קבוצת הרכישה כנגד החברה, כאשר לפני כשנה הגישה החברה תביעות לבית המשפט המחוזי בתל-אביב כנגד אנשי הקבוצה, בטענה כי הם חייבים לה כ-40 מיליון שקל על ביצוע הפרויקט. תביעה זו עדיין נידונה בבית המשפט.

בכתב התביעה טוענים חברי קבוצת הרכישה כי "הנתבעת לא השלימה את ביצוע עבודות הקמת הפרויקט, ואף לא ביצעה מסירה מסודרת של הפרויקט לידי התובעים, כפי שהייתה חייבת לעשות על-פי הוראות ההסכם בין הצדדים".

עוד טוענים התובעים כי "הפרויקט נוהל מראשיתו על-ידי צוות לא מיומן, חסר ניסיון ולא מתאים בעליל להתמודד עם ההיקף והמורכבות של העבודות בהן מדובר".

התביעה הוגשה באמצעות עורכי הדין של קבוצת הרכישה, מרדכי בייץ, בעז פייל ואורית מלכה ממשרד עורכי הדין יגאל ארנון ושות'. לכתב התביעה צורפו שתי חוות-דעת של מומחים מתחום השמאות וההנדסה, המבססות את הנזקים להם טוענים חברי הקבוצה.

לדברי עורכי הדין, בייץ, פייל ומלכה, "הנתבעת הפרה באופן יסודי וגורף את התחייבויותיה ללוחות זמנים וגרמה לעיכוב של שנים בהשלמת הפרויקט ומסירתו... הנתבעת לא השלימה את ביצוע עבודות הקמת הפרויקט, ואף לא ביצעה מסירה מסודרת של הפרויקט לידי התובעים, כפי שהייתה חייבת לעשות על-פי הוראות ההסכם בין הצדדים. הנתבעת נטשה את הפרויקט כשהוא במצב לא גמור, ופעלה מתוך נקמנות ובריונות לסיכול ההתקשרות של התובעים עם קבלנים חלופיים להשלמת העבודות בפרויקט".

עורכי הדין בייץ, פייל ומלכה הדגישו בכתב התביעה כי לצורכי אגרה בלבד, העמידו התובעים את סכום התביעה על סך 50 מיליון שקל, אולם הנזקים שנגרמו לדיירים בשל העיכוב מסתכמים בלמעלה מ-100 מיליון שקל.

"נזקים אלה כוללים תשלומים לקבלן חלופי לצורך השלמת הבנייה בעקבות נטישת התובעת, אובדן הכנסה מדמי שכירות במשך העיכוב שנגרם במסירת הדירות בפרויקט, ואובדן ערך לדירות כתוצאה מפגיעה במוניטין של הפרויקט", כך על-פי כתב התביעה.

אלקטרה: תביעה חסרת שחר

בתגובה לתביעה שהוגשה היום נמסר מחברת אלקטרה בנייה כי "מדובר בתביעה חסרת שחר שהוגשה על-ידי קבוצת רכישה בניסיון ליצור משקל נגד לתביעה על סך של כ-40 מיליון שקל שהוגשה על-ידי אלקטרה בנייה כבר לפני כשנה וחצי. מדובר בטקטיקה פסולה של נתבעים שמתחמקים מזה זמן ארוך מלשלם סכומי-עתק שהם חייבים לאלקטרה בנייה.

"אלקטרה בנייה בונה אלפי יחידות דיור ברחבי הארץ, והיא אחת מחברות הביצוע המובילות היום בישראל. בין אלפי לקוחותיה המרוצים של אלקטרה בנייה מנויות גם מספר קבוצות רכישה, ומעולם לא נתקלה החברה בהתנהגות כל-כך פסולה של קבוצת רוכשים.

"אלקטרה בנייה סיימה כבר לפני כשנתיים את הקמתו של מגדל מפואר ברחוב רוטשילד 30, וקבוצת הרכישה טרם שילמה לאלקטרה בנייה את שכר הקבלן המגיע לה בתירוצים מתירוצים שונים.

"החברה משוכנעת כי גם אם הדבר ייקח זמן, בבית המשפט תתברר צדקתה של אלקטרה בנייה, התביעה המופרכת תידחה מכל וכל, וקבוצת הרכישה תחויב בתשלום מלוא תביעתה של אלקטרה בנייה".