רוזן וסילמן קונים חזרה את הגליל מידי ישאל ב-50%

את החברה התעשייתית שמכרו ב-2007 תמורת 47 מיליון שקל, הם רוכשים כעת בכ-24 מיליון שקל

מהלך הפירוק של קבוצת קמן, שקרסה אשתקד כשהיא מותירה חובות של מאות מיליוני שקלים, הוליד השבוע מהלך מכירה יוצא דופן: בשנת 2007, כחלק ממסע הרכש של הקבוצה שבשליטת רוני אלרואי ובניהולו של גיורא ענבר, רכשה החברה הבת ישאל 75% ממניות חברת "הגליל תעשיות" בתמורה ל-47 מיליון שקל. מי שמכר את החברה המשפחתית היו יצחק רוזן, בנו של המייסד וגיסו רפאל סילמן.

הסיבוב של השניים הושלם השבוע, כשהשופט איתן אורנשטיין מבית המשפט המחוזי בתל אביב אישר את הסכם מכירת "הגליל" מידי ישאל, הנמצאת כיום בכינוס נכסים, לידיהם. השניים ירכשו את החברה שעוסקת בייצור גלילים לתעשיית הדפוס בתמורה ל-700 אלף שקל בלבד, כשמתוך זה 450 אלף ישולמו במועד סגירת העסקה, ו-250 אלף ישולמו בסוף הרבעון הראשון של 2014, וזאת רק אם הכנסות הגליל בשנת 2013 יהיו מעל 40 מיליון שקל. במסגרת ההסכם התחייבו סילמן ורוזן "להסדיר חוב בהיקף של 23 מיליון שקל לבנק לאומי, לשביעות רצונו של הבנק". מדובר בחוב שהעמיסה ישאל על הגליל עם רכישתה כך שבסה"כ ישלמו הרוכשים כמחצית מהסכום שקיבלו לפני 6 שנים.

כונסי הנכסים של ישאל, עורכי הדין עופר שפירא וגדעון וינשטוק, ציינו בדוח שלהם לבית המשפט כי ההצעה של סילמן ורוזן "היא ההצעה המגלמת את התמורה הגבוהה ביותר שניתן לקבל לקופת הכינוס ממימוש מניות הגליל", והוסיפו כי "קיומו של הליך כינוס על מניותיה של הגליל אינו מסייע לעסקיה של החברה, ובמידה מסוימת מפריע להתקדמותה העסקית ומסכן אותה". עוד ציינו הכונסים כי יש להביא להשלמה מהירה כל האפשר של העסקה, בין היתר על מנת להביא לפירעון החוב לבנק לאומי והפסקת "מרוץ הריבית על החוב".