קבוצת כלמוביל תייבא לארץ אוטובוסים מסין

הקבוצה חתמה בסין על הסכם הייבוא בנוכחות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בעת ביקורו בסין בחודש שעבר ■ כלמוביל חתמה על העסקה עם יצרנית האוטובוסים הסינית קינג לונג

קבוצת כלמוביל חתמה על הסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי עם יצרנית האוטובוסים הסינית "קינג לונג", שבמסגרתו היא תייבא את האוטובוסים מתוצרתה בישראל. על פי הודעת קינג לונג ההסכם נחתם בסין בחודש שעבר בנוכחות ראש הממשלה ביבי נתניהו, בעת ביקורו בסין.

קינג לונג היא אחת מיצרניות האוטובוסים הגדולות בסין ובשנה שעברה היא ייצאה כלי רכב בהיקף של כ-340 מיליון דולר. בהודעה שפורסמה לרגל החתימה מסרה קינג לונג כי "ישראל היא המדינה המפותחת היחידה במזרח התיכון והיא נמצאת במוקד העסקי של קינג-לונג. לישראל יש דרישות תקינה ופליטה מחמירות וקינג לונג תנצל את נסיונה הארוך בייצוא לאירופה כדי להציע ללקוחות בארץ כלים מתאימים". ההודעה הסינית מצטטת את רה"מ נתניהו באומרו כי "קשרים כאלה מהווים נדבך חשוב ביחסי המסחר בין שתי המדינות.

יצוין כי קינג לונג כבר חתמה לפני כשלוש שנים על הסכם דומה עם קבוצת "מאיר" אולם שיתוף הפעולה נכשל ככל הנראה בשל התנגדות וולבו, שאותה מייצגת "מאיר" בישראל. כלמוביל נחשבת לגורם מוביל בתחום האוטובוסים והמיניבוסים בישראל בזכות המותג מרצדס שאותו היא מייבאת לישראל. בכלמוביל סירבו להגיב על הידיעה.

בשנתיים האחרונות חלה התעוררות בתחום ייבוא האוטובוסים מסין, בעיקר תודות למחירים נמוכים משמעותית מהמחירים של אוטובוסים אירופאים מקבילים. על כבישי הארץ כבר נעים אוטובוסים של חברת "יוטונג" הסינית ולאחרונה הצטרפו גם אוטובוסים של חברת "גולדן דראגון" המיובאת על ידי משפחת בליליוס. בעתיד צפוי להתחיל גם הייבוא של אוטובוסים חשמליים של חברת BYD הסיניים שכבר נמצאים בניסוי על ידי הסינים.

יצוין כי המנהג של "קישוט" אירועי חתימה על הסכמי זכיינות סיניים באח"מים בכירים מהפוליטיקה הפך להיות מנהג לאחרונה בקרב אנשי עסקים.