סטרטסיס הישראלית רוכשת את מייקרבוט ב-403 מיליון דולר

Stratasys היא יצרנית מערכות וחומרים להדפסה בתלת-ממד, MakerBot היא יצרנית של מערכות שולחניות להדפסה בתלת-ממד ■ העסקה היא בהחלפת מניות ועשויה להגיע עד להיקף של 604 מיליון דולר

חברת Stratasys הישראלית, יצרנית מערכות וחומרים להדפסה בתלת-ממד, רוכשת את חברת MakerBot (מייקרבוט), יצרנית מובילה של מערכות שולחניות להדפסה בתלת-ממד, בעסקת מניות בהיקף 403 מיליון דולר.

על-פי תנאי הסכם המיזוג, סטרטסיס תנפיק לבעלי מניותיה של מייקרבוט כ-4.76 מיליון מניות של סטרטסיס, וזאת תמורת 100% מהון המניות של מייקרבוט. השלמת המיזוג צפויה ברבעון השלישי של 2013. עם השלמת העסקה, תפעל מייקרבוט כחברה בת נפרדת של סטרטסיס, תוך שמירה על זהותה, מוצריה ועל אסטרטגיית השוק שלה.

בנוסף, בהתאם לעמידה של מייקרבוט בביצועים ואבני-דרך, סטרטסיס תנפיק עוד כ-2.38 מיליון מניות, בשווי כספי נוכחי של עד כ-201 מיליון דולר. אם תשולם התמורה הנוספת הזו במלואה, תגיע התמורה הכוללת של העסקה לשווי כספי המוערך כיום בכ-604 מיליון דולר.

המיזוג צפוי להאיץ את האימוץ של מערכות הדפסה בתלת-ממד עבור יישומים ותעשיות רבות, וכן להביא לחיזוק מעמדה של סטרטסיס בשוק מדפסות התלת-ממד, בכך שהיא תוכל להציע קו מוצרים נוסף של מדפסות תלת-ממד שולחניות, במחירים נוחים, ותוך שילוב חווית משתמש נקיה ופשוטה.

מייקרבוט, שהינה חברה פרטית, סיימה את הרבעון הראשון של 2013 עם הכנסות בסך כ-11.5 מיליון דולר, בהשוואה לסך של כ-15.7 מיליון דולר הכנסות שהיו לחברה בכל שנת 2012.

דיויד רייס, מנכ"ל סטרטסיס, מסר: "מדפסות התלת-ממד של מייקרבוט מאומצות במהירות על-ידי מעצבים ומהנדסים בתחום ה-CAD. אנו מאמינים כי האסטרטגיה של החברה להפוך את המוצרים בתחום ההדפסה בתלת-ממד לנגישים בכל בית, תתרום להעמקת האימוץ של מוצרי החברה בכל השווקים הרלבנטיים".

עורכי הדין דיויד שרתוק, דיויד גלאט ויונתן איטה ממשרד מיתר ליקוורניק גבע לשם טל ושות' ייצגו את סטרטסיס בעסקה.