האם מכבי ת"א מיצתה את הפוטנציאל במכירת אלירן עטר?

החלוץ נמכר לריימס הצרפתית עבור 1.35 מיליון אירו בלבד, הרחק מאחורי עסקאות הייצוא הגדולות של כדורגלנים ישראלים בשנים האחרונות

מכבי ת"א השלימה היום (ה') באופן רשמי את עסקת מכירת כוכבה בעונה החולפת, אלירן עטר, לסטאד ריימס. החלוץ יעבור לשחק במועדון הצרפתי, כשהאלופה הישראלית תקבל עבורו כ-1.35 מיליון אירו, ובנוסף תהנה מ-10% מהסכום העתידי במקרה בו השחקן בן ה-26 יימכר על-ידי ריימס בעתיד.

‏עטר עוזב את הצהובים לאחר שלוש עונות מוצלחות במיוחד, בהן כבש סך של 53 שערי ליגה, וסיים כמלך השערים של הקבוצה בליגת העל בכל אחת משלוש עונותיו בקבוצה - כולל עונת השיא האחרונה בה עמד בראש טבלת המבקיעים של ליגת העל כולה עם 22 כיבושים. לאור כל הנתונים האלו, העובדה שרשם העונה הופעות בכורה בנבחרת ישראל וגילו הלא מבוגר - האם ניתן לקבוע כי מכבי קיבלה עבור עטר סכום מספיק גבוה?

קיימים מספר שחקנים ישראלים שיצאו בשנים האחרונות לחו"ל בסכומים גבוהים הרבה יותר. כך למשל בקיץ 2011, נמכר ליאור רפאלוב ממכבי חיפה לקלאב ברוז' הבלגית בתמורה לכ-2.5 מיליון אירו; איתי שכטר עזב את הפועל ת"א לקייזרסלאוטרן הגרמנית עבור סכום זהה. שנה לפני כן, עזב בירם כיאל את מכבי חיפה בתמורה לכ-1.8 מיליון אירו, ואילן ערן זהבי נמכר מהפועל ת"א לפאלרמו ב-2011 בתמורה לכ-1.67 מיליון אירו.

‏כך או כך, עטר מצטרף לקבוצה שחזרה בקיץ שעבר לליגה הראשונה בצרפת לאחר היעדרות של 33 שנים, וסיימה את העונה החולפת במקום ה-14. הוא יהפוך לאחד השחקנים היקרים בתולדות המועדון הקטן, מה שיכול להעיד על רצינות כוונותיה של ריימס ועל דקות המשחק שעשוי עטר לקבל. ביחד עם עטר הופכת הליגה הצרפתית לאחת מחמש הליגות הבכירות עם הכי הרבה נציגים ישראלים בה - 3 בסך הכל. שני הנותרים הם מאור מליקסון (ולנסיין) ועדן בן בסט (טולוז).