המלצות לסופ"ש: שלל אירועי מוזיקה, אמנות וקולנוע

כל מה שכדאי לעשות בסופ"ש: אירוע מחווה לשחקן אורי זוהר בסנימטק בת"א, עוד בת"א - תערוכת מכירה מיוחדת ובאילת תחרות ארצית של החלקה על הקרח

גראז' סייל

עמותת אחת מתשע

מה: עמותת "אחת מתשע" תקיים השנה, זו הפעם הרביעית, את הגראז' סייל. לצד צעצועים ומגוון פריטי יד שנייה, יימכרו ביריד גם בגדים ואביזרים שנתרמו על-ידי עשרות מעצבים. כל ההכנסות מהמכירה יוקדשו לתוכנית "לצידך" - ליווי אישי לנשים המתמודדות עם סרטן השד על-ידי מתנדבות שהחלימו.

מתי, איפה וכמה: שישי, (21 בחודש), 9:00-16:00, מתחם האנגר 11, בנמל תל-אביב.

קולנוע

מחווה לאורי זוהר

מה: השחקן והבימאי אורי זוהר זוכה לרטרוספקטיבה מפוארת החודש, בסינמטקים ברחבי הארץ. את הרטרוספקטיבה אצר חוקר הקולנוע ד"ר אריאל שוויצר, שאסף 27 סרטים בהם השתתף זוהר - הן כשחקן והן כבמאי וכמפיק. שני פסטיבלי קולנוע לסטודנטים נהנו מהאסופה הזו, פסטיבל קולנוע דרום ופסטיבל הבינלאומי לסרטי סטודנטים, המתקיים בימים אלו. בחמישי הבא, יוקרן אחד הסרטים הטובים של זוהר: "עיניים גדולות".

מתי, איפה וכמה: עד סוף יוני, סינמטק ת"א. כניסה חופשית.

תערוכת מכירה

תספורת

מה: בסדנת בעלי המלאכה מציינים שלוש שנות פעילות בתערוכת מכירה מיוחדת, שבה יוצעו מיטב הדפסי הרשת של האמנים, המעצבים והמאיירים, שאיתם שיתפה הסדנה פעולה בשלוש השנים האחרונות. מחירים עבודות עיצוב: עד 500 שקל ולעבודות אמנות - עד 1000 שקל.

מתי, איפה וכמה: סדנת בעלי המלאכה, רח' י.ל פרץ 15, תל-אביב. בימים חמישי-שבת, 20-22 בחודש.

אופרה

בית האופרה בולשוי מתארח באופרה הישראלית

מה: החל משני הקרוב יעלה בבית האופרה בתל-אביב ביקור ראשון בישראל של בית האופרה ה"בולשוי" ממוסקבה, אחד משני בתי האופרה הגדולים של רוסיה. המוזיקאים הרוסים יבצעו בארץ הפקה של האופרה "יבגני אונייגין" מאת צ'ייקובסקי, שחוברה על-פי רומן של פושקין, ונחשבת לאופרה הרוסית הפופולרית ביותר. הביקור מעורר ציפיות גבוהות, הן עקב העובדה שמדובר בהפקה אורחת מלאה והן בגלל ש"יבגני אונייגין" נחשבת להפקת הדגל של הבולשוי.

מתי, איפה וכמה: משני (24 בחודש), עד מוצ"ש (6 ביולי), בית האופרה, המשכן לאמנויות הבמה תל-אביב. מחיר: 428-175 שקל. אתר האופרה: www.israel-opera.co.il.

החלקה על הקרח

ICE MALL CUP

מה: אחרי שבנובמבר האחרון החל לפעול באילת בי"ס להחלקה על קרח, עכשיו מגיעה התחרות הארצית. כ-100 מתמודדים - הצעירה בהם בת 3 והמבוגר מעל 60, יגיעו להציג את כשרונם בריקודים וביכולות החלקה על משטח הקרח האולימפי בן 1,800 המטרים.

מתי, איפה וכמה: רביעי-שישי (26-28 בחודש), קניון ICE MALL, רח' קאמפן 8, החוף הצפוני, אילת. שעות פעילות התחרות: ד' 16:00-19:00, ה' 15:30-19:00, ו' 09:00-11:30. הכניסה חופשית.

קלאסי

התזמורת הפילהרמונית הישראלית

מה: הפילהרמונית הישראלית מארחת השבוע שני שמות גדולים: המנצח הרוסי-יהודי סמיון ביצ'קוב (Bychkov), והכנר האמריקאי ג'ושוע בל. ביצ'קוב (61) מוכר היטב מהופעות עם התזמורות הטובות בעולם, והופיע עם הפילהרמונית בהצלחה גם בעבר. ג'ושוע בל (46), מכהן כיום כמנהלה המוזיקלי של תזמורת האקדמיה של סנט מרטין, ונחשב לאחד הכנרים המבוקשים בעולם. הוא מנגן בכינור סטרדיווריוס שנבנה ב-1713 והיה שייך לברוניסלב הוברמן. בקונצרטים השונים יבצע ג'ושוע בל עם התזמורת את הקונצ'רטו לכינור של צ'ייקובסקי. בחלק השני תנגן התזמורת את הסימפוניה מס' 9 של שוברט.

מתי, איפה וכמה: מוצ"ש (22 בחודש), 21:00, היכל התרבות תל-אביב. מחיר: 460-220 שקל. ראשון (23 בחודש), 20:30 ושני (24 בחודש), 20:30, אודיטוריום חיפה. מחיר: 410-190 שקל. אתר התזמורת: www.ipo.co.il.