אפקט מוריניו? צ'לסי תקבל 290 מיליון ליש"ט מאדידס

רגע לאחר נחיתתו של המנג'ר החדש האריכו "הבלוז" את ההסכם עם חברת ההלבשה עד שנת 2023: "זהו ההסכם המסחרי הגדול שאי פעם חתמנו"

צ'לסי תמשיך בעתיד הנראה לעין להיות תלויה בהזרמת הכספים של רומן אברמוביץ', אבל במקביל היא מצליחה להגדיל את ההון שנכנס למועדון מגורמים מסחריים. בסוף השבוע חתמו "הבלוז" על הארכת הסכם ההלבשה עם חברת אדידס ל-10 שנים נוספות (עד שנת 2023), במסגרתו תקבל מהחברה הגרמנית, לפי דיווחים בתקשורת האנגלית, סכום עתק של 290 מיליון ליש"ט. בהודעה הרשמית שהוציאה מסרה צ'לסי כי "זהו ההסכם המסחרי הגבוה אי פעם שהמועדון חתם עליו".

ההסכם הנוכחי שיבטיח לצ'לסי בממוצע 29 מיליון ליש"ט לעונה מאדידס, משקף עלייה של 140% בהשוואה להסכם הקודם בין הצדדים שנחתם ב-2006 ועמד על לפי דיווחים על 12 מיליון ליש"ט בממוצע לעונה.

מדובר על הסכם ההלבשה השלישי בגובהו בעולם הכדורגל, אחרי ההסכם של ריאל מדריד עם אדידס שעומד על 31 מיליון ליש"ט לעונה.

ההסכם של צ'לסי עם אדידס מצטרף להסכם נוסף שחתמה רק לפני שנה - עם ענקית האלקטרוניקה סמסונג, שתשלם עבור חסות ראשית על חזית החולצה סכום של 18 מיליון ליש"ט לעונה.

הסכמי החסות החדשים, ביחד עם העלייה הדרמטית בהסכמי זכויות השידור של הפרמיירליג, עשויים לסייע לצ'לסי לעמוד באופן קבוע בחזון הברייק-איבן. כזכור, עונת 2011/12, שהסתיימה עם זכייה בתואר הצ'מפיונס ליג, היתה הראשונה בעידן רומן אברמוביץ' שאותה הצליח המועדון לסיים ברווח (1.4 מיליון ליש"ט).

הסכמי ההלבשה הגבוהים בכדוגל העולמי:
ריאל מדריד (אדידס) 31 מיליון ליש"ט לעונה
ארסנל (פומה) 30 מיליון ליש"ט לעונה
צ'לסי (אדידס) 29 מיליון ליש"ט לעונה
ברצלונה (נייקי) 27 מיליון ליש"ט לעונה
ליברפול (וורייר) 25 מיליון ליש"ט לעונה
מנצ'סטר יונייטד (נייקי) 23.5 מיליון ליש"ט לעונה