בעקבות החקירה: הרב מצגר השעה את עצמו מכל תפקידיו

לפי החשד, מצגר קיבל מאות אלפי דולרים באמצעות בקשות תרומה לעמותות שונות ולקח חלק מהתרומות לכיסו ■ לבני: השעייתו היא הדבר הראוי נוכח הנסיבות

הרב הראשי לישראל, יונה מצגר, הודיע הבוקר (א') לשרת המשפטים, ציפי לבני, ולשר הדתות כי בעקבות חקירת המשטרה בחשד כי לקח שוחד בסך מאות אלפי דולרים, הוא החליט להשעות את עצמו מתפקידו כדיין בבית הדין הרבני הגדול.

עוד הודיע הרב מצגר כי עד לסיום החקירה נגדו הוא לא ישתתף בישיבות מועצת הרבנות הראשית לישראל ובישיבות הוועדה למינוי דיינים.

באמצעות סנגוריו, פרופ' דוד ליבאי ועו"ד אלעד רט, הוסיף ומסר מצגר כי הוא מכחיש את החשדות נגדו ומאמין בחפותו, וכי הוא מקווה שהחקירה תסתיים במהרה. הרב ציין כי הוא מבין שהשעייתו העצמית היא הצעד הראוי מבחינה ציבורית.

שרת המשפטים ציפי לבני בירכה על הצעד. לדבריה, "השעייתו של הרב מצגר היא הדבר הראוי והנכון נוכח הנסיבות".

לבני ציינה כי היא "מקבלת מכבדת את החלטת הרב, וגם אם נותר זמן קצר עד לסיום כהונתו - יש לכך חשיבות רבה לשמירת מוסד הדיינות".

הרב מצגר נעצר ביום חמישי האחרון בחשד לביצוע עבירות שוחד, מירמה והלבנת הון, והוא שוהה כעת במעצר-בית מלא ל-15 ימים.

לפי החשד, מצגר קיבל מאות אלפי דולרים באמצעות בקשות תרומה לעמותות שונות, ולקח חלק מהתרומות לכיסו הפרטי.

מצגר, חושדת המשטרה, ביקש מאנשים שפנו אליו לעזרה לתרום לעמותות בבני-ברק. בין היתר מדובר בעמותות "צדקה ומשפט", "בית התבשיל" (המפעילה בית תמחוי) ועמותות נוספות. האנשים תרמו לעמותות בתמורה לעזרה ממצגר, אך לפי החשד, בהמשך העבירו בעלי העמותות למצגר חלק גדול מהכסף שקיבלו בזכותו. כך, סבורים במשטרה, גילגל מצגר לכיסו מאות אלפי דולרים.

לפי החשד, מצגר הלבין את כספי השוחד, בין היתר באמצעות רכישת דירות ורישומן על שם בני משפחתו.

בנוסף על מצגר נעצרו בחשד למעורבות בפרשה גם עוזרו האישי של הרב, חיים אייזנשטט, ומנהלי העמותות, שמחה קרקובסקי ובן ציון ציוני. קרקובסקי ישהה במעצר עד יום שלישי, ואילו אייזנשטט עד יום חמישי.

לפי ההערכות, מנהלי עמותות נוספים שפעלו באופן דומה והעבירו לידי מצגר כספי תרומות, ייעצרו בימים הקרובים.

החקירה נגד הרב מצגר התנהלה על-ידי היחידה הארצית לחקירות הונאה במשטרה במשך תקופה ארוכה, והפכה לגלויה ביום חמישי האחרון, לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, ופרקליט המדינה, משה לדור, אישרו לעכב את מצגר לחקירה באזהרה.

במסגרת החקירה נערכו חיפושים בבתיהם ובמשרדיהם של החשודים, לרבות בביתו ובמשרדו של מצגר. בפעילות נתפסו מסמכים, מחשבים וחומרים נוספים, וכן נתפסו נכסי נדל"ן, רכוש וחשבונות בנק של החשודים.