בת-ים: העירייה מוכרת זכויות בנייה בלתי מנוצלות

לפי תנאי המכרז, יזמים יוכלו לרכוש זכויות בנייה עודפות ובלתי מנוצלות למגורים בהיקף של 7,000 מ"ר ולנייד אותן

עיריית בת-ים פירסמה במכרז למכירת זכויות בנייה בלתי מנוצלות בקרקעות עירונית. לפי תנאי המכרז, יזמים יוכלו לרכוש זכויות בנייה עודפות ובלתי מנוצלות למגורים בהיקף של 7,000 מ"ר ולנייד אותן. הניוד יתבצע לפרויקטים הנמצאים כבר בביצוע, בהליך תכנוני ברחבי העיר או לפרויקטים עתידיים לרבות תמ"א 38 ופינוי בינוי.

מהעירייה נמסר כי הזכויות העודפות ימכרו ב-7 מנות של 1,000 מ"ר כל אחת, אך ניתן להציע אופציות לרכישה של יותר ממנה אחת. באחריותו הבלעדית של הרוכש להכין תוכנית בנין עיר מתאימה לשטח הקרקע בבעלותו לצורך מימוש רכישת הזכויות העודפות. יש לציין כי אישור ניוד הזכויות הסופי מותנה באישור כל התוכניות לפי חוק תכנון ובנייה ובמחלקה ההנדסה העירונית.

לדברי ארז פודמסקי-שקד, מנכ"ל עיריית בת-ים, "בחרנו לאפשר ניוד זכויות בלתי מנוצלות בעיר על מנת לאפשר את התפתחותה האורבנית של בת-ים. המטרה הניצבת בפנינו היא מיצוי הפוטנציאל הנדל"ני וקידום חיזוק מבנים במקום של כשל כלכלי במקרים של תמ"א 38 על מנת לדאוג לביטחון הדיירים ורווחתם. בהחלט מצאנו את הפתרון למצוקת הקרקעות הפנויות לבנייה בעיר בדרך של ניוד זכויות בלתי מנוצלות לבנייה".