בדיקת גלובס: איזה טאבלט מוביל בישראל, ומהם החידושים?

בדיקת 6 טאבלטים עם שלוש מערכות ההפעלה הקיימות: iOS, אנדרואיד וחלונות 8 , מגלה שהאייפד של אפל עדיין מוצלח מכולם, אך אקספריה Z של סוני מספק ממשק מעולה, וגם לחלונות יש יתרונות לא מבוטלים

ענף הטאבלטים מוצף בדגמים טובים יותר וטובים פחות. אם בשנה שעברה הבחירה הייתה בין מכשירי אנדרואיד לאייפד, בחודשים האחרונים אפשר להכניס למשוואה הזו גם את מיקרוסופט עם טאבלטים רבים של יצרנים, המציעים עיצובים רבים ובכל גדלי המסך.

לקוח שנכנס לחנות היום, צריך להחליט קודם איזו מערכת הפעלה הוא רוצה. ה-iOS של אפל עדיין מציעה את מבחר האפליקציות הרב ביותר, בעוד שמספר האפליקציות המקומיות שנבנו במיוחד לטאבלטים של אנדרואיד הוא דל.

בטאבלטים המבוססים על חלונות של מיקרוסופט המבחר עדיין לא גדול, אבל לפחות כזה שמאפשר ליהנות מהמכשיר שנרכש, כאשר כל הזמן מגיעות אפליקציות חדשות. למיקרוסופט יש יתרון חשוב והוא ערכת התוכנות המשרדיות שלה - אופיס (מעבד התמלילים וורד, תוכנת הגיליונות האלקטרו נים אקסל וגם פאואר פוינט המשמשת למצגות).

לאפל ולגוגל - האחראיות לאייפד ולטאבלטי אנדואיד - אין פתרון טוב בעברית לאנשים שרוצים לכתוב מסמכים, בעוד שלמיקרוסופט יש.

"גלובס" לקח לסקירה מבחר טאבלטים מכל הפלטפורמות והגיע למסקנה האייפד של אפל הוא עדיין המוצר הטוב ביותר בענף היום, אבל לא בטוח שלאורך זמן. המחסור באפליקציות אנדרואיד ייעודיות לטאבלטים ייפתר בסופו של דבר. דגם אקספריה Z של סוני הוא ללא ספק הטאבלט הטוב ביותר שראינו מבחינת חומרה ועושר התוספות שסוני שילבה בו, הופכים אותו למכשיר נהדר. הפשרה היא כמובן בנושא האפליקציות.

אנדרואיד

סוני, אקספריה טאבלט Z

בשנה האחרונה החליטה סוני מובייל להתמקד בדגם אחד - סמארטפון הדגל שלה - אקספריה Z, שזכה לביקורת טובה אצלנו. עכשיו סוני משיקה את הטאבלט אקספריה Z,שהוא ללא ספק הטאבלט המרשים והטוב שאנחנו רואים היום בשוק. יש לו יכולות מעניינות רבות, ניצול מוצלח של החיבור עם הסמארטפון המקביל של סוני ומצלמה טובה. איפה הבעיה? באפליקציות, אין מספיק אפליקציות ייעודיות לטאבלטי אנדרואיד וזה שיקול שחייבים להביא בחשבון לפני הרכישה.

מסך: אחת מנקודות החוזק של סוני היא המסכים שלה. גם בטאבלט Z יש מסך בגודל 10.1 אינץ' באיכות מוצלחת עם צבעים חיים וגם אפשרות להשתמש בו באור שמש ישיר.

מיגון: בניגוד ללפטופים, הטאבלט הוא מוצר שמשמש גם לקריאה ואמור להחליף אצל חלק מהמשתמשים את הספר. בסוני ציידו את המכשיר במיגון למים עד לעומק של 1 מטר למשך 30 דקות, והוא יכול גם להתמודד עם חול ואבק. כדי לאפשר את היכולת הזו, סוני חסמו את כל הכניסות של הטאבלט עם כיסויים קטנים. מדובר בפתרון טוב, המאפשר לקחת את הטאבלט לכל מקום בחופשה. המכשיר שרד ללא בעיה את הבדיקות שלנו.

ממשק: אנדרואיד בגרסת ג'לי בין (4.1.2) עם מעטפת של סוני, הכוללת יכולות כמו משדר אינפרה אדום ואפליקציה לשליטה בטלוויזיה, בממיר ובשאר המכשירים בסלון. יש גם יישום בשם אקספריה לינק לחיבור עם הסמארטפון אקספריה Z, המאפשר בלחיצת כפתור משיכת האינטרנט מהטלפון לטאבלט (לדגם ללא מודם סלולרי), הצגת מסרונים ומענה אליהם וגם תצוגה של שיחה נכנסת (ללא יכולת דיבור).

חומרה: הטאבלט מגיב בצורה טובה, יש לו מעבד 4 ליבות במהירות 1.5 ג'יגה הרץ, 2 ג'יגה זיכרון, 16 ג'יגה זיכרון פנימי, אופציה להרחבה באמצעות כרטיס ומודם סלולרי פנימי.

עיצוב ומידות: מדובר במכשיר בעיצוב זהה לסמארטפון בעל השם הזהה, הכולל מראה שחור נקי ומלבני, עובי של רק 6.9 מ"מ ומשקל קל של 495 גרם. מדובר באחד הטאבלטים היפים והנוחים שראינו עד עכשיו בשוק.

מצלמה: חיישן 8 מגה פיקסל שסיפק תוצאות טובות. אין פלאש.

מחיר: 3,200 שקל (לגרסת המודם הסלולרי) בחנות סוני מובייל בקניון איילון ברמת גן, כולל אחריות לשנתיים. יש גרסה מקבילה ללא מודם סלולרי ב-2,700 שקל.

iOS

אפל, אייפד

האייפד הוא עדיין הטאבלט הטוב בשוק, נכון שהוא לא מציע את נתוני החומרה הטובים ביותר וגם לא את כל היכולות שהמתחרים מציעים, אבל עדיין עושר באפליקציות וממשק שלפחות בגרסה הנוכחית (6) מוצלח, הופכים אותו לבחירה המועדפת.

מסך: מסך בטכנולוגיית רטינה בגודל 9.7 אינץ'. התוצאה טקסטים וצבעים שמוצגים בצורה חדה ונקייה יותר.

חומרה: מעבד מהיר כפול ליבה במהירות 1.4 ג'יגה הרץ שעובד בצורה טובה מאוד. 16 ג'יגה זיכרון ללא יכולת הרחבה באמצעות כרטיס.

עיצוב: האייפד מהדור הרביעי זהה בעיצוב שלו לדגמים הקודמים, הוא שוקל 652 גרם והעובי עומד על 9.4 מ"מ.

מצלמה: חיישן 5 מגה פיקסל, התמונות באיכות סבירה מאוד.

חלונות

סמסונג, Ativ Tab 5

טאב 5 של סמסונג הוא מכשיר עם משבר זהות: הוא לא מספיק נוח כטאבלט, ובשביל לפטופ כדאי לקנות מוצר עם חומרה יותר טובה.

מסך: איכות התמונה באור שמש ישיר בינונית והצבעים קצת חיוורים. ראינו מסכים הרבה יותר טובים מזה.

ממשק: מערכת ההפעלה חלונות 8 הסטנדרטית, המאפשרת התקנה גם של תוכנות רגילות. אין כאן כמעט הפתעות נוספות, מלבד S note אפליקציה לכתיבת תזכורות עם האצבע או באמצעות עט מגע שלא מגיע בערכה ואפליקציית המתכונים של השף ג'יימי אוליבר.

חומרה: מעבד אטום של אינטל במהירות 1.80 ג'יגה הרץ עם 2 ג'יגה זיכרון, נפח אחסון של 64 ג'יגה, כניסת USB 2.0, יציאת HDMI וקורא כרטיסי זיכרון. מקבלים כאן את כל החיבורים שמאפשרים לעבוד בקלות בשטח. ניתן לקנות למחשב מקלדת חיצונית בעלות של 500 שקל.

עיצוב ומידות: דגם ה-Tab 5 מסדרת ה-Ativ של סמסונג, הוא טאבלט עם בעיית זהות. מצד אחד הוא מגיע עם מסך בגודל 11.6 אינץ' שמאוד לא נוח להשתמש בו כאשר שוכבים במיטה או רוצים להתרווח ולקרוא על הספה. מצד שני, בתור מסך שמחליף את הלפטופ הוא נותן שטח תצוגה גדול יותר. המשקל כבד - 743 ק"ג והעובי 9.9 מ"מ.

מצלמה: חיישן 8 מגה פיקסל המספק תמונות באיכות לא מוצלחת במיוחד ועם צבעים מאוד חיוורים. יש פלאש.

חלונות

דל, XPS 10

עבור מי שמחפש טאבלט חלונות 8 נקי, בלי יכולת להתקנת תוכנות (כן אפליקציות), אבל עם אופיס, ה-XPS 10 הוא הפתעה נעימה.

מסך: מסך בגודל 10.1 אינץ' באיכות מוצלחת מאוד. אמנם הוא סובל מעט מהשתקפות אור שמש ישיר עליו, אבל עדיין נוח לעבוד עליו.

ממשק: חלונות 8 בגרסת RT. מדובר בגרסה שמיועדת לטאבלטים ומאפשרת להתקין בעיקר אפליקציות מהחנות של מיקרוסופט. למשל, לא ניתן להתקין עליה את הדפדפן של גוגל - כרום. מה שבכל זאת נחמד ב-RT הוא שמקבלים בחינם את תוכנת אופיס.

חומרה: מעבד כפול ליבה במהירות 1.50 ג'יגה הרץ עם 2 ג'יגה זיכרון. נפח האחסון עומד רק על 32 ג'יגה, זמן התגובה של המכשיר טוב ויש גם אפשרות לקנות מקלדת חיצונית נוחה שמעוצבת בצורה מגושמת, שמשמשת גם תחנת עגינה. המחיר גבוה מאוד 1,200 שקל. יש כניסה לכרטיסי זיכרון.

עיצוב ומידות: ה-XPS10 מעט מגושם בעיצוב שלו והוא נראה קצת מיושן לעומת דגמים אחרים. המשקל עומד על 630 גרם והעודף בשומנים מורגש מיד ביד. העובי עומד על 9.2 מ"מ.

מצלמה: חיישן 5 מגה פיקסל, אין פלאש, התוצאות היו לא טובות.

אנדרואיד

אסוס, Memo Pad

ה-Memo Pad Smart נותן חווייה כמעט נקייה של אנדרואיד, בלי הרבה תוספות, עם חומרה טובה למעט המצלמה.

מסך: מסך בגודל 10.1 אינץ' באיכות טובה עם צבעים לא מספיק חיים לטעמנו. המסך השתקף באור שמש ישיר והיה קשה לעבוד עליו.

ממשק: אנדרואיד גרסת ג'לי בין (4.1.1). אסוס כוללת מספר תוספות משלה, למשל אפליקציה לכתיבת תזכורת בעזרת האצבע, ווידג'טים (מיני יישומים) המופיעים על מסך הבית להצגת מצב הסוללה, מיילים, מזג האוויר ואקולייזר למצבי סאונד. באופן כללי,אין יותר מדי תוספות ליכולות של אנדרואיד.

חומרה: מעבד 4 ליבות במהירות 1.2 ג'יגה שמגיב בצורה טובה. יציאת מיני HDMI וקורא כרטיסי זיכרון. נפח הזיכרון הפנימי עומד על 16 ג'יגה. יש גם אפשרות לרכוש מקלדת חיצונית (350 שקל), שמשמשת גם תושבת ומאפשרת לכתוב מסמכים בצורה נוחה יותר.

עיצוב ומידות: המהנדסים שלא אסוס לא השקיעו יותר מדי בתחום העיצוב, המכשיר נראה כטאבלט סטנדרטי ומלבני. המשקל נוח - 580 גרם - והעובי 9.9 מ"מ.

מצלמה: חיישן של 5 מגה פיקסל, ללא פלאש. התוצאות היו בינוניות והצבעים היו יחסית חיוורים.

חלונות

לנובו, ThinkPad Tablet 2

לנובו מציעה טאבלט יקר, בעיקר מכיוון שהוא כולל מודם סלולרי פנימי. הביצועים שלו טובים והוא ונוח לשימוש. לפחות בקטגוריית חלונות 8, הוא אחד הטובים שראינו.

מסך: מסך בגודל 10.1 אינץ' באיכות טובה מאוד. המסך קצת השתקף באור שמש ישיר אבל אפשר היה להמשיך לעבוד עליו.

ממשק: חלונות 8 פרו, כולל תוכנת עריכת תמונות וכתיבה בכתב יד בעזרת עט המגע. זמן התגובה של המכשיר היה בסך הכל טוב.

חומרה: מעבד אינטל אטום במהירות 1.80 ג'יגה הרץ עם 2 ג'יגה זיכרון, נפח אחסון של 64 ג'יגה ועט מגע הממוקמת בתא אחסון בצד הטאבלט ומאפשרת כתיבה ותפעול. המכשיר גם כולל מודם סלולרי פנימי, כניסת USB 2.0, קורא כרטיסי זיכרון ויציאת מיני HDMI.

עיצוב ומידות: לנובו בנו את הטאבלט 2 מסדרת ה-ThinkPad שלהם בעיצוב שנוח מאוד להחזיק ביד ולקרוא או לראות סרטים ממנו. המשקל עומד על 600 גרם והעובי על 9.8 מ"מ.

מצלמה: חיישן של 8 מגה פיקסל, כולל פלאש. התוצאות בינוניות.

מה מציעים הטאבלטים החדשים על המדף
 מה מציעים הטאבלטים החדשים על המדף