ערוץ 9 מפסיק לקנות תכנים מחברת חדשות ערוץ 2

הערוץ דובר הרוסית יגייס כתבים נוספים וייצר תכנים בעצמו ■ בערוץ בונים בימים אלה מתחם אולפנים חדש במודיעין, שהמעבר אליו מתוכנן לתחילת 2014

ערוץ 9 דובר הרוסית לא חידש את חוזה רכישת תכנים עם חדשות 2. ל"גלובס" נודע כי בהנהלת ערוץ 9 החדשה הוחלט כי כל התוכן שישודר בערוץ יצולם על-ידי צוותים מקצועיים שיישכרו על-ידי הערוץ עצמו.

לפי שעה הוחלט לתגבר את מצבת צוותי הצילום של הערוץ בעוד 6 צוותים ולהעלות את מספר הכתבים בערוץ ל-18.

הגיוס צפוי לעלות, על-פי הערכות בשוק התקשורת, פי 5 מסך החוזה מול חדשות 2, שעמד על כ-1.2 מיליון שקל בשנה.

גורמים בערוץ 9 אמרו היום (ב') ל"גלובס" כי "החלטנו על יצירת תוכן עצמאית. אנחנו עוד לא יודעים כמה זה יעלה, כי עוד לא הגענו לסוף התהליך".

כמו כן, בערוץ 9 בונים בימים אלה מתחם אולפנים חדש במודיעין, במקום זה שממוקם בבניין קריית הממשלה בתל-אביב. המעבר מתוכנן עד תחילת שנת 2014. הערוץ משקיע בהרחבה ובמעבר מיליוני שקלים, אשר על-פי גורמים בערוץ מקורם בחברת האחזקות של בעל השליטה החדש, אלכסנדר לוין.

אחד מהמהלכים האסטרטגיים עליהם הוחלט בערוץ הוא פנייה לשוק הבינלאומי דובר הרוסית, לצד גיוס קהל ישראלי.

"אנחנו בראש ובראשונה רוצים לגייס את הצופים בארץ, ומדברים על קהל צעיר מכפי שהיה, קהל שנע בין גילאי 30-50, משפחתי ועובד", אומרת ל"גלובס" דוברת ערוץ 9, דינה מרגולין.

לדבריה, "הקהל דובר הרוסית מעוניין לדעת כל מה שקורה בישראל, בדיוק כמו בערוץ 2 ובערוץ 10, הם לא רוצים להתנתק מברית-המועצות לשעבר".

בימים אלה עורכים בערוץ סקר, באמצעות המדען הראשי של משרד הקליטה בשיתוף עם ועדת המדרוג, על מנת להוכיח את כוחו של המגזר דובר הרוסית בישראל.

"בישראל רווחת הדעה שהשוק לא קיים, שדוברי הרוסית נטמעים", אומרת מרגולין. "אנחנו נלחמים בזה בכל הכוח, כי ההנחה הזו מנותקת מהמציאות. הסקרים כולם מבהירים שהמגזר הזה לא רק קיים, אלא גם גדל".

במקביל, בחדשות 2 חתמו באחרונה על הסכם אספקת תכנים לערוץ הבינלאומי החדש שקם וישדר מישראל i24news. בחברה אישרו את הפרטים.