המדינה שוקלת לחזור בה מהרפורמה ברשות השידור

ביום ראשון התקיימה ישיבה רבת-משתתפים באוצר באשר לגורל רשות השידור, בה הוחלט לבחון כיצד יכולה המדינה לחזור בה מהתחייבותה לרפורמה

בראשית השבוע נערכה באוצר ישיבה רבת-משתתפים בנושא הרפורמה ברשות השידור. ל"גלובס" נודע כי בישיבה שהתקיימה ביום ראשון נכחו השר הממונה על רשות השידור, גלעד ארדן; שר האוצר, יאיר לפיד; נציגי משרד המשפטים; החשבת הכללית באוצר, מיכל עבאדי-בויאג'ו; ובכירים נוספים באוצר.

במהלך הישיבה העלו המשתתפים את התרחישים השונים באשר לגורל רשות השידור, ובין היתר עלתה גם אפשרות סגירת הרשות. עם תום הישיבה הוחלט כי במשרד המשפטים יבחנו דרכים בהן תוכל המדינה לחזור בה מהתחייבותה לרפורמה ברשות השידור.

בדיון, שהוגדר "דיון מקדמי" בו שוטחים את תמונת המצב של רשות השידור, הובא אל השולחן תהליך התקדמות החתימה על הרפורמה. על-פי גורמים המעורים בשיחה, אנשי האוצר חזרו על הדברים שפורסמו ב"גלובס", לפיהן יש חוסר אמון גדול באוצר כלפי הנהלת רשות השידור הנוכחית ובאשר ליכולתה להעביר את הרפורמה.

ככל הנראה, פרט לחשש זה אין כל מניעה להשלים את הרפורמה. לאור הדברים עלתה השאלה האם יש אכן אפשרות משפטית למדינה לחזור בה מהתחייבויותיה כלפי רשות השידור לקיים את הרפורמה, שאמורה להבריא אותה בעלות של כ-700 מיליון שקל.

השר גלעד ארדן העלה את האפשרויות השונות שהגה במשרדו באשר לרשות השידור, בהן גם התרחיש לפיו תיסגר הרשות ותפתח מחדש. גם מהלך זה דורש בחינה משפטית מדוקדקת, שכן רשות השידור מתנהלת מכורח חוק רשות השידור, וסגירה דורשת תיקון של החוק.

במשרד התקשורת ובמשרד המשפטים סירבו להגיב לדברים.

ממשרד האוצר נמסר כי "מדובר בדיון מקדמי בלבד, לפי שעה".