המשפחה המונצחת

אף אחד לא היה נוגע בשרה אם הייתה מטפלת קצת יותר בילדים הנזקקים

משפחת בנימין נתניהו, עובדיהם ומלחכי פנכתם, טוענים נגד ההתעסקות המוגזמת, לדבריהם, של התקשורת בענייני משפחתם, במיוחד שרה ו"הילדים". זה נכון, באמת עוסקים בהם הרבה. אבל מצד שני - או בעצם מכל הצדדים האפשריים - העיסוק של הציבור בהם נובע מכך שהם מתעסקים אתנו ללא הרף.

אף אחד לא היה נוגע בשרה אם הייתה מטפלת קצת יותר בילדים הזקוקים לטיפול פסיכולוגי (אם כי אולי מוטב כך?), אלא שהיא מתעקשת לדחוף את עצמה לכל מקום, במיוחד למקומות שבהם אינה מביאה תועלת כלשהי, בלשון המעטה. לעיתים נדמה שאם יניחו אותה לנפשה היא תיעלב ממש. אז היא גורמת לכך שאי אפשר יהיה להתעלם ממנה וממעשיה.

על שיגיונות והנצחות

אחד מנושאי השיחה הפופולריים בבתי קפה וסלונים ביתיים הוא השאלה באיזו מידה הוא (ביבי) מעורב-יוזם-תומך בשיגיונותיה של אשתו. ואולי בכלל אלה יוזמות שלו? בדרך כלל אפשרות זו נדחית כבלתי סבירה. בכל זאת, אדם משכיל ואינטליגנטי לא יוזם הרכבת מיטה בשביל טיסה של 4-5 שעות. זה נשמע תימהוני מדי, אבל מצד שני...

לאט-לאט, כמעט בלי שנרגיש, צומחים לנו במדינה כל מיני מבנים המנציחים את זכר נתניהו. לא, לא בנימין, אלא בן ציון, האב. מחלף בירושלים היה ההתחלה, ואתמול (ב') הטריח נתניהו את עצמו ופמלייתו אל ההתנחלות ברקן שבשומרון. ראש המועצה של ברקן, אולי מיותר לציין, הוא חבר מרכז הליכוד.

מטרת הביקור: טקס הסרת הלוט מעל סמל בית הספר הקרוי על שמו של... נתניהו. לא הבן. האב. בן ציון. אם נזכור שהאב נפטר באפריל של שנה שעברה, אז בקצב הזה סביר להניח שבעוד לא הרבה שנים לא תישאר בארץ פינה שבה לא תהיה הנצחה כלשהי של אבי ביבי.

פרס על בריאת ביבי

במה זכה האב? הוא היה ללא ספק אדם מאוד תרבותי, פרופסור שנודע כהיסטוריון בעל שיעור קומה. כלומר: אדם שכמותו, וגם מוערכים ממנו, יש רבים, רבים מאוד. מכאן, שהישגו העיקרי של בן ציון הוא שילד את ביבי (אם כי ספק אם על זה מגיע לו פרס). לולא כך, איש לא היה חולם להנציח דווקא אותו, מכל אנשי הרוח היהודים בארץ ובעולם.

וגם על בריאת שרה

אם כך, מדובר בעוד מקרה שבו ראש הממשלה כופה עלינו את משפחתו, אבל זה לא הכול. לא האישה שרה תעבור על מעשה כזה לסדר היום, והיא פנתה לבעלה (אני מניח) בשאלה נוקבת: ומה עם האבא שלי? וכבר הוכרז שבבית ספר בטבריה יוקם מוזיאון על שם אביה של שרה. האיש עסק בהוראה, כמו רבים אחרים, מבלי לבלוט באופן מיוחד, אבל לעומת המורים האחרים, הוא הוליד את שרה. וכאן, אני חושב, חייבים להודות שלא כל אחד מסוגל להביא לעולם אישה כמותה. ואחר כך, כשאנחנו עוסקים בעניינים אלה, הם באים בטענות. לא פשוט עם המשפחה הזאת.