אלשטיין: "מבנה ההשקעות לאחר הפיצול יהיה מהפכני"

החברה לישראל בוחנת פיצול החזקות - תישאר עם כיל ובזן ■ יו"ר החברה לישראל: "כיום החברות שלנו צומחות ומתפתחות והמבנה מאוד מורכב" ■ "קורוס ואיי.סי.פאואר מוערכות כבר היום ביותר ממיליארד וחצי דולר כל אחת"

לאחר הפסקת ההשקעה בבטר פלייס ועל רקע ההפסדים הכבדים של צים, בוחנים בהנהלת החברה לישראל אפשרות לפצל אותה לשתי חברות. כך דיווחה הבוקר החברה לבורסה.

"דירקטוריון החברה קיבל את המלצת הנהלת החברה , והחליט לבחון מהלך אסטרטגי של פיצול בהחזקות החברה , שמטרתו יצירת ערך לחברה ולכלל בעלי מניותיה, באמצעות חשיפת נכסי החברה לציבור משקיעים גדול וממוקד יותר בתחומי הפעילות, יצירת גמישות מבנית בהחזקותיה התאגידיות של החברה , ומיקוד עסקי , אשר בטווח הארוך צפוי לסייע להקטנת הפער בין שווי נכסי החברה לשוויה בבורסה", נאמר בהודעה.

יו"ר החברה אמיר אלשטיין והמנכ"ל ניר גלעד קיימו שיחת ועידה לאחר מכן. אלשטיין אמר בפתיחת שיחת הוועידה אמר כי "מבנה ההשקעות החדש הוא מהפכני ואנחנו מאמינים שהוא יציף ערך. כיום החברות שלנו צומחות ומתפתחות והמבנה מאוד מורכב. התהליך בעינינו נכון ברמה האסטרטגית".

ניר גלעד מנכ"ל החברה אמר כי "רק העתיד הוא זה שייקבע. הבהרנו בהרבה מאוד שיחות בעבר כי אנחנו בונים רגליים נוספות לחברה לישראל. חלקם הגיע כבר לרמה של בגרות וחברות אחרות יגיעו בעתיד לרמה של בגרות. עיקר פעילותן של החברות שיפוצלו מחוץ לישראל ומטרת המהלך היא גם לייצר ערך למשקיעים וגם לייצר מיקוד מסביב לפעילויות של החברה".

בתשובה לשאלה אמר אלשטיין כי "החברות המפוצלות הן בריאות ועומדות בזכות עצמן. המבנה יהיה מבנה של חברת החזקות אופרטיבית. החברה תיכנס לפעילות כך שתהיה לה אפשרות לתפקד כחברת החזקות עם פעילות ולא כחברה פיננסית. החברות קורוס ואיי.סי.פאואר מוערכות כבר היום ביותר ממיליארד וחצי דולר כל אחת, לפי אנליסטים. צים נמצאת בבעייה ואותה נפתור בשבועות הקרובים, אני מקווה שצים תתייצב בחברת ההחזקות החדשה כחברה חזקה ובריאה. אין קשר למהלך הזה והמצב של צים כיום. טאואר זו חברה עצמאית בריאה שצריכה להכנס להרחבת פעילות גלובלית ולכן היא מתאימה למהלך. לא נעים להגיד אבל קשה לטאואר לתפקד רק במסגרת של שוק ההון הישראלי".

עוד אמר אלשטיין כי "החברה לישראל נשארת עם שתי נכסים איכותיים. בעלי המניות יוכלו להחשף לכיל ובזן גם דרך חברת החזקות ולא רק ישירות דרך כיל ובזן".

אלשטיין נשאל מי יוביל את המהלך ומי ינהל את החברות לאחר מכן וענה ש"ניר יוביל את המהלך ולאחר הפיצול נצטרך עוד מנהלים, שיוסיפו מיקוד. הבסיס זה הנהלת החברה לישראל שהיא איכותית".

גלעד התייחס לשאלת המועד של ההודעה ואמר כי "אין פה שום דבר מפתיע. לאחרונה גברה המורכבות של ניהול ההחזקות שלנו כך שהצורך להמשיך את הצמיחה של הפעילות והתלות בשווקים זרים מחייבת מיקוד. גם עבור המשקיעים והאנליסטים הניתוח של החברה לישראל הפך להיות מורכב מאוד. בשנתיים האחרונות כשהצגנו את החברה, בכל מקום עלתה השאלה של מיקוד ומורכבות".

- איך תקבעו את ערכה של החברה החדשה?

"ברגע שנשלים את הפיצול, ערב הנפקת הנכסים ייקבעו להם שוויים ויינתנו להם חוות דעת והערכות שווי. נכון להיום כל החברות שהחברה לישראל מחזיקה למעשה מוערכות בדיסקאונט. צים מושפעת מאוד מהמגמות בענף הספנות העולמי. הצגנו תוכנית חדשה ובעלי החוב העריכו שעדיף להם חברה מתפקדת".

אלשטיין: "אנחנו מאוד מתייחסים ברצינות לאחריות של בעל מניות בכיר. המהלך הזה גם נוצר במטרה לאפשר גמישות ויהיה אפשר באמצעותו בעתיד לייצר יותר ערך בצים לאלה שיעזרו לנו היום לטפל נכון בחוב של החברה".