ברצלונה מציגה: כך מרוויחים עשרות מיליונים ממתחם האימונים

מיזם פרסומי באקדמיה של הקבוצה, ה"לה-מאסיה", עשוי להכניס למועדון הקטאלוני עד 36 מיליון אירו בשנה

הנה דרך מקורית מצד מועדון כדורגל להגדיל את ההכנסות שלו: מתחם האימונים המפורסם של ברצלונה, ה"לה-מאסיה", עשוי לייצר עד 72 מיליון אירו בשנה משלט פרסום אלקטרוני ענק שיוצב על חזית המבנה שלו. כך מפרסם ה"מונדו דפורטיבו". הסכום יתחלק שווה בשווה בין אלופת ספרד לבין החברה הקטאלונית MCM Group, שמנהלת את האופרציה. הפרויקט אמור לצאת לדרך בעוד ארבעה חודשים.

איך יעבוד המודל העסקי? עד 50 אלף חברות ובתי עסק מקטאלוניה יוכלו לרכוש, תמורת 120 אירו בחודש, ספוטים שיתחלפו על מסך ה-LED בכל 15 שניות. כל חברה תקבל פרסום כולל שיצטבר לכדי שתי דקות בחודש, במה שיכניס 6 מיליון אירו בחודש (וכאמור, 72 מיליון בחישוב שנתי). המפרסמים יוכלו לחתום על חוזים של מינימום שנה ועד מקסימום שלוש שנים.

גם ללא המיזם החדש, שאמור להגדיל את המחזור של בארסה ב-36 מיליון אירו בשנה, היא נחשבת לאחת ממעצמות הפרסום הגדולות בעולם הכדורגל. היא הכניסה בעונת 2011/12 סך של 186.9 מיליון אירו מהספונסרים וההסכמים המסחריים השונים שלה, כשרק יריבתה הגדולה ריאל מדריד ובאיירן מינכן הגרמנית הצליחו באותה שנה לרשום מחזור גבוה יותר מסעיף זה.

קבוצה נוספת בכדורגל האירופי שתתחיל להכניס בקרוב כסף באמצעות האימונים שלה היא מנצ'סטר יונייטד: המועדון האנגלי יקבל החל מהחודש הבא חסות שמית למתחם האימונים שלו מחברת השירותים הפיננסיים האמריקאית AON, עבור סכום של כ-22 מיליון אירו בעונה. ההסכם כולל גם מיתוג מדי האימון של שחקני יונייטד עם הלוגו של AON.