סופ"ש כבר כאן: קבלו המלצות לאירועי אמנות ומוזיקה

פסטיבל לאמנויות הנייר יתקיים בעיר רחובות, בת"א - תערוכה מרגשת בבית האמנים בתל-אביב, הזמרת והשחקנית מארינה מקסימיליאן-בלומין בסיבוב הופעות חדש ועוד

סרט

"מעבר לגבעות"

מה: במסגרת סדרת המפגשים החשובה "סרטים מחוץ לזרם" - שיתוף פעולה בין "קולנוע לב" לבין בלוג הקולנוע העצמאי "סריטה", יוקרן סרטו החדש והמעולה של הבימאי הרומני כריסטיאן מונג'יו, "מעבר לגבעות". כמו ב"ארבעה חודשים, שלושה שבועות ויומיים", סרטו הקודם והמצליח של מונג'יו, גם הסיפור בסרט החדש עוסק ביחסים בין שתי בחורות צעירות, בערכם של יחסים, בנאמנות והקרבה מול מה שעשוי להיתפש כבגידה באמון. מונג'יו מתנער משיפוטיות כלפי הדמויות שהוא בורא והוא מייחל שגם הקהל יעשה כך.

מתי, איפה וכמה: שישי (28 בחודש), 11:00. קולנוע לב, דיזנגטף סנטר, תל-אביב. מחיר: 38 שקל.

פסטיבל

נייר ברחובות

מה: על הנייר, האירוע הזה נשמע פנטסטי: פסטיבל לאמנויות הנייר ראשון וייחודי מסוגו. בשבוע הקרוב תפתח העיר רחובות את הקיץ, עם פסטיבל חוצות ענק שישלב גם תערוכה ויריד מכירות וישתף את הקהל בשלל פעילויות. עשרות אמני נייר היוצרים בטכניקות מגוונות יציגו מייצגים מרהיבים ועצומי-ממדים. בין המבקרים יסתובבו פסלים חיים הלבושים נייר, מופע אקרובטי שבו האומן עשוי נייר יעלה לאוויר, תתקיים תצוגת אופנה של בובות לבושות בגדי נייר, סדנאות יצירה, דוכני מזון ועוד.

מתי, איפה וכמה: שלישי-חמישי (2-4 ביולי), "גן המייסדים", רחוב הרצל פינת לבקוביץ', רחובות. שעות פעילות: 17:00- 22:00. הכניסה חופשית, חנייה מסודרת חינם.

תערוכה

"Rose והילדים"

מה: האמן הוותיק שמעון אבני (80) חוזר לתקופת אושר קצרצרה של קץ הילדות, בתערוכה מרגשת בבית האמנים בתל-אביב. בתערוכה "Rose והילדים" הוא מציג עבודות חדשות המתייחסות למוסד הילדים, שבו שהה אחרי מלחמת העולם השנייה, "שאטו רוז" בצרפת. מרחק השנים והתלישות האופפת את האמן לאורך כל שנותיו, צבעו את התקופה וזיכרונותיה בגוון ורוד אפרורי, מאובק, מריר.

בתערוכה התגלגל השם "רוז" בדמות אישה אהובה, אם ואחות או רק איקונה קדושה, משקיפה בעיניים רכות, מקור כוח ונחמה.

מתי, איפה וכמה: בית האמנים ע"ש זריצקי, אלחריזי 9 ת"א, ב'-ה' 10:00-13:00, 17.00-19.00, יום ו' 10:00-13:00, שבת 11.00-14.00. הכניסה חינם.

פופ-אפ

"מיזם הווינטאג' הגדול"

מה: שתי מעצבות ויזמיות לייף סטייל - קרן שביט והיילי דה מרקס, יצאו לצוד רהיטים וחפצים והקימו אוסף וינטאג' משוקים בעולם. כעת הן מציגות את הפריטים למכירה בחנות פופ-אפ זמנית. שביט היא בלוגרית עיצוב, יועצת ויזמית שאחראית בין היתר לשוקי המעצבים קולאז' סייל. היילי דה מרקס משפצת רהיטים, קניינית ומארגנת "טיולי שוק" באירופה. האוסף כולל מגוון רחב, החל מריהוט תעשייתי כבד (שנלקח ממפעלי תעשיה ישנים באירופה), ריהוט דני מודרני ואלגנטי משנות ה-50, עיצוב כפרי מבתי חווה בצרפת ובבלגיה ועד תכשיטי עיצוב מגונדרים ומלאי הומור על גבול הקיטש, שבמינון הנכון משמשים כתבלינים בעיצוב הבית.

מתי, איפה וכמה: קנה'קש, צומת קדימה-הדסים (כביש 4 בפנייה לאזור התעשייה אבן יהודה). מהיום ובכל חודש יולי 11:00-18:00, ימי שישי 10:00-14:00.

מופע

מארינה מקסימיליאן-בלומין

מה: הזמרת והשחקנית מארינה מקסימיליאן-בלומין חברה למפיק המוזיקאלי עופר מאירי, ומאולפן ההקלטות יצא אלבום חדש עם שירים באנגלית, שיש בו נגיעות של פופ אמריקני של שנות ה-80. האלבום ייצא, אמנם, רק בקיץ, אך המופע החדש, Step into my world, ששמו כשם האלבום, נפתח כבר כעת, והוא יכלול שירים בעברית וגם ברוסית, וגם ביצועים חדשים לשירי אמנים שונים. בסיבוב ההופעות החדש ילוו את מארינה חברי הטריו "ליירז" (LayerZ), הכולל את הגיטריסט יונתן אלבלק, הבאסיסט גלעד אברו והמתופף אביב כהן, אשר השתתפו בהקלטת האלבום.

מתי, איפה וכמה: שישי (28 בחודש), 21:00, תרבותא, יקנעם. מחיר: 80 שקל ברכישה מוקדמת, 95 שקל בערב המופע.

הפנינג קיץ

להציל את הקופים

מה: פארק הקופים שביער בן שמן, פותח את הקיץ באירוע בעל חשיבות מיוחדת, שנועד לאפשר את המשך פעילות המקלט המצוי בשטח הפארק ועוסק בהצלה ושיקום של קופים, שחלקם נמצאים בסכנת הכחדה, אחרים שימשו לניסויים במעבדות וחלקם נמכרו כחיות מחמד. בהפנינג שיתקיים בשבת ייערכו סיורים שישלבו הדרכה לילדים ולהורים על בעיית הציד של קופים, סחר בלתי חוקי בגורים, זנים נכחדים ועוד. כן יודגמו המקרים המשמחים יותר של קופים ששוקמו פיזית ונפשית במקלט, מצאו אהבה והעמידו צאצאים.

מתי, איפה וכמה: שבת (29 בחודש), 10:00-18:00 (הכניסה נסגרת ב-16:00). יער בן שמן, בכניסה לכפר דניאל. מחיר כניסה פעילות: 48 שקל לאדם מגיל שנתיים.

פסטיבל

פולקלור בגליל המערבי

מה: הקיץ עושה חשק לנסוע למקומות רחוקים וקסומים בעולם, להתאוורר ולאגור חוויות. אבל הפעם העולם מגיע לכאן, לפסטיבל הפולקלור הבינלאומי שמתקיים בגן הלאומי אכזיב. מי לא יהיה שם? להקות מקוסטה ריקה, תאילנד, רוסיה, רומניה, סין, הפיליפינים, פולין, שיביאו איתן את הפולקלור של ארצן, בחגיגה של צבעים, תלבושות, מוזיקה, מחול והמון קסם. הפסטיבל יתארח בתפאורה האולטימטיבית של חוף אכזיב, תחת כיפת השמים, מול הים ורחשי גליו. כך, הגן הלאומי יהפוך ליום אחד לכפר גלובלי ססגוני של תרבויות, מסורות, אתניות אותנטית ואהבת אדם.

מתי, איפה וכמה: שלישי (2 ביולי), החל מ-20:00, הגן לאומי אכזיב. הכניסה חופשית, הישיבה על הדשא.

עיצוב

"חלון לחולון"

מה: "חלון לחולון". העיר שהציבה את העיצוב בראש סדר היום התרבותי שלה והפכה לבירת העיצוב הישראלית, מזמינה את הקהל לסופשבוע של סיורים מודרכים בין המוזיאון והגלריות לעיצוב בעיר. את הסיורים תנחה האוצרת הראשית של מוזיאון העיצוב, גלית גאון. הסיורים ייצאו מתערוכת היחיד של המעצב הבינלאומי רון ארד "ברוורס" במוזיאון העיצוב חולון, יעברו בין גני הסיפור בעיר; יגיעו לגלריה החווה, בה מוצגת התערוכה "מס שפתיים" שאצרו ד"ר גיא מורג וענת כהן, ועוסקת בקשר בין אוכל ותרבות, ולגלריה המשכן, בית מאירוב, בה מוצגת התערוכה "אונליין אופליין" שאצר יובל סער, והיא עוסקת בהשפעת הכלים הדיגיטליים על עיצוב עכשווי.

מתי, איפה וכמה: שישי ושבת (28, 29 בחודש), 10:30-12:30. חינם (באוטובוס מאורגן). בהרשמה מראש באתר העירייה: www.holon.muni.il.