יו"ר הפד של ניו-יורק: תוכנית רכישות האג"ח עשויה לגדול

הדברים של וויליאם דדלי עומדים בסתירה לדברים של הבוס שלו שנאמרו רק לפני שבוע ■ דדלי טוען כי כל עוד אין שיפור משמעותי בשוק העבודה בארצות הברית, היקף הרכישות לא יקטן

שבוע לאחר שיו"ר הפדרל ריזרב בן ברננקי חשף את כוונת הפד להתחיל להפחית את היקף תוכנית רכישות האג"ח החודשית כבר בחודשים הקרובים, יו"ר הפד של ניו-יורק וויליאם דדלי אמר היום דברים שונים בתכלית.

במהלך מסיבת עיתונאים אמר דדלי כי הפד עשוי להגדיל את היקף רכישות האג"ח, שעומדות היום על סכום של 85 מיליארד דולר, במידה ושוק העבודה בארצות הברית לא יראה סימני התאוששות משמעותיים. כצפוי, הדברים של דדלי התקבלו בחום בוול סטריט, והעליות שנרשמו במהלך המסחר הלכו והתחזקו.

במהלך מסיבת העיתונאים אמר דדלי כי שינוי כלשהו בתוכנית רכישות האג"ח של הפד תהיה תלויה בנתוני המאקרו שמתקבלים ולא יתבצע בתאריך קבוע כלשהו. יו"ר הפד של ניו-יורק המשיך ואמר כי הצמיחה בארצות הברית תשתפר משמעותית במהלך שנת 2014.

הדברים של דדלי בעניין הצמיחה עומדים בסתירה לנתוני הצמיחה שפורסמו אתמול והצביעו על צמיחה של 1.8% בלבד בכלכלת ארצות הברית במהלך הרבעון הראשון של השנה. אולם כלכלנים טוענים כי הנתון שפורסם אתמול לא היה מדוייק כי לא לקח בחשבון מספר גורמים, וכי בחודש הבא אנחנו צפויים לראות תיקון כלפי מעלה של הנתון הנוכחי.