HSBC הוריד את תחזית הצמיחה העולמית ל-2%

עיקר ההורדה נובעת מהחששות לגבי האטה בסין והפחתת היקף הרכישות האג"ח של הפד ■ המדינות המתפתחות הן הגורם העיקרי להורדת תחזית הצמיחה

בנק ההשקעות HSBC פרסם אתמול תחזית צמיחה עדכנית לכלכלות העולם ובה הוא חתך את תחזית הצמיחה העולמית בשל החשש מהאטה בכלכלה הסינית כמו גם החששות מכך שהפדרל ריזרב יתחיל בקרוב לצמצם את היקף רכישות האג"ח החודשיות שלו.

על פי הבנק, הצמיחה בשנת 2013 תעמוד בעולם על 2% לעומת התחזית הקודמת של הבנק שעמדה על 2.2%. ב-HSBC הורידו גם את תחזית הצמיחה של כלכלות העולם לשנת 2014 לכ-2.6%. "הפד שוקל להפחית את היקף הרכישות, אך מבחינתנו ההפחתה היחידה הינה תחזית הצמיחה העולמית", כתב סטפן קינג, הכלכלן הראשי של הבנק בסקירה שפרסם.

בנק ההשקעות גם מנפץ את התקוות לפיהן הכלכלות המתפתחות הן אלו שיעזרו להתגברות הצמיחה העולמית ולהגביר את הביקוש הדליל בכלכלות המפותחות. קינג טוען שהסיבה המרכזית להורדת תחזית הצמיחה העולמית הינה החשש מהתחזיות הכלכליות של המדינות המתפתחות.

"השינויים בתחזית הנוכחית מתרכזים בעיקר בשווקים המתפתחים: חתכנו 0.8 נקודות האחוז מהצמיחה העולמית לשנה הנוכחית, ו-0.5 נקודות האחוז מהתחזית לשנת 2014", כתב קינג בסקירה. "למרות שההורדה נובעת בעיקר מהפחתה בתחזית הצמיחה של סין. המספרים החדשים משקפים גם הורדה משמעותית בתחזיות הצמיחה של הכלכלות של ברזיל והודו. המספרים תואמים את הרעיון לפיו, אפילו אם נאפשר ליתרונות הצמיחה הברורים לטווח הארוך של המדינות המתפתחות, אין אפשרות להימנע מהתדרדרות של יסודות הכלכלה בטווח הקרוב".