העניים ברחובות ברזיל? פיפ"א מפרסמת שמפניה לעשירים

דווקא בזמן הפגנות הענק נגד אירוח המונדיאל, בחרה התאחדות הכדורגל העולמי להציג את הספונסר החדש שלה: שמפניה במחיר של 350 שקל ליחידה

ההפגנות בברזיל ממשיכות על בסיס יומי, כשהתושבים ממשיכים למחות נגד המדינה. יותר ממיליון אנשים יצאו לרחובות ביום חמישי האחרון ודרשו להשקיע בבתי חולים, תחבורה ציבורית ובתי ספר - ולא באירועי ספורט ענקיים כגון גביע הקונפדרציות שיינעל הלילה (בין ראשון לשני), המונדיאל שיתקיים בקיץ הבא, והמשחקים האולימפיים שייערכו ב-2016 בריו דה ז'ניירו.

למרות האווירה הציבורית הטעונה, בחרה פיפ"א דווקא את סוף השבוע האחרון כדי להציג את הספונסר החדש שלה לגביע העולמי 2014: שמפניית טייטינגר. השמפנייה הצרפתית נמכרת בסופרמרקטים בברזיל במחיר של יותר מ-350 שקל ליחידה, ונחשבת למשקה של מתעשרים עשירים חדשים במדינה הדרום האמריקאית, שבה יותר מ-10 מיליון תושבים חיים בעוני קיצוני, ברוב המקרים ללא גישה למים נקיים.

טייטינגר תהפוך ל"שמפניה הרשמית של מונדיאל 2014". ההסכם בין הצדדים יימשך עד 2015.

בתוך כך, הצהיר ספ בלאטר, נשיא פיפ"א, כי הארגון יתרום כ-100 מיליון דולר מרווחי המונדיאל לברזיל.