ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בחברה לאוטומציה

סכסוך העבודה הוכרז בעקבות כוונת מרכז השלטון המקומי למכור 51% מהאחזקות בחברה, ולמעשה להפריט אותה

ההסתדרות הכריזה היום (א') על סכסוך עבודה בחברה לאוטומציה, שמנהלת את כל מערכות המחשוב והמידע של הרשויות המקומיות בישראל. הכרזת הסכסוך תאפשר לארגון לשבש או להשבית את שירותי החברה בתוך 14 ימים, כאשר האיום המרכזי הוא שיבוש יכולת גביית הכספים מהתושבים, לרבות מסי הארנונה.

סכסוך העבודה הוכרז בעקבות כוונת מרכז השלטון המקומי למכור 51% מהאחזקות בחברה, ולמעשה להפריט אותה. בהסתדרות טוענים כי במרכז לשלטון מקומי מסרבים לנהל עם העובדים מו"מ לחתימה על הסכם קיבוצי מיוחד הנוגע להשלכות הליך המכירה על זכויות העובדים. החשש העיקרי בהסתדרות הוא שהליך המכירה ילווה בשלב מוקדם או מאוחר בצעדי התייעלות, לרבות פיטורי עובדים.

יו"ר הסתדרות המעו"ף, ארנון בר דוד אמר היום: "המרכז לשלטון מקומי מאיץ את תהליך הפרטת החברה לאוטומציה ללא מיצוי הליך הבראתה הפנימי. כמו כן, בהליך לא מובטחות כלל זכויות העובדים. אפעל לעצור כל מהלך שיפגע בעובדי החברה ובזכויותיהם". יו"ר ועד עובדי החברה לאוטומציה, שמוליק לזרוביץ, הוסיף: "החברה לא תימכר אם לא ינהלו איתנו מו"מ ויגיעו להבנות בנושא זכויות העובדים. אנו פועלים באחריות בכדי לא לפגוע בחברה. אך יחד עם זאת לא נהסס לפעול במידה וההנהלה תמשיך להתנהל באופן חד צדדי".