תכירו: האפליקציה שתגיד לכם שהבגדים יושבים עליכם בול

חברת Swirl מפתחת יישום שיחליף את מוכרות הבגדים: "הקמעונאים רוצים את היתרונות של מסחר אלקטרוני בעולם האמיתי"

קונים שנכנסים לחנות בגדים בשכונת סוהו שבניו יורק לא צריכים להתפלא אם מי ש"ניגש" אליהם הוא יישום של טלפון חכם, ולא מוכרת בשר ודם. קמעונאים מסוימים בארצות הברית מתחילים לתקשר עם קונים באמצעות אפליקציית טלפון חכם בשם Swirl שמשתמשת בחיישנים בתוך החנות כדי לעקוב אחר המיקום של הלקוחות ולשלוח להם הצעות והמלצות אישיות.

זוהי אחת הדרכים שבהן חנויות בעולם האמיתי משתמשות באפליקציות כדי למשוך קהל של צרכנים צעיר יותר עם אוריינטציה טכנולוגית יותר. "קמעונאים רוצים לתת לצרכנים ערך מוסף ועושים מה שמוכר מקצועי היה עושה - לדוגמה, הם אומרים ללקוח 'הנה מוצרים חדשים ומעולים'", כך אומר הילמי אוזגוק, המנכ"ל של חברת Swirl Networks מבוסטון, שיצרה את האפליקציה Swirl.

קמעונאים בעיר ניו יורק ובבוסטון היו בין הראשונים שאימצו את הטכנולוגיה, שעושה שימוש בחיישני Bluetooth שממוקמים על קירות החנות והמדפים ומתקשרים עם האפליקציה.

למרות שהשימוש של Swirl בחיישנים כדי לאתר קונים בחנויות נחשב לפורץ דרך, אפליקציות אחרות כבר שולחות ללקוחות דילים וטיפים כשהם נכנסים לחנות.

Shopkick, שזמינה בארצות הברית לאייפון ואנדרואיד, מספרת לצרכנים על מבצעים ונקודות כשהם נכנסים לחנויות מסוימות ומאפשרת להם לממש נקודות לצורך קבלת שוברי מתנה, למשל. אפליקציית Swirl מסוגלת גם לסייע לקונים ברחבי ארצות הברית למצוא מוצרים ודילים שמציעים קמעונאים גדולים באזור.

אפליקציות אחרות, לרבות Clutch, שהושקה לפלטפורמת אנדרואיד באחרונה וזמינה גם לאייפון, ואפליקציה חדשה בשם Sudo, גם היא לשתי הפלטפורמות, מסייעת לצרכנים למצוא דילים בקרבתם.

"קניות הן סוג של ספורט"

אפליקציה חדשה לאייפון בשם Shopcaster מיועדת לקונים שמחפשים מוצרים אצל קמעונאיים עצמאיים ברחבי צפון אמריקה. משתמשים יכולים לבחור בין סחורות הזמינות בשכונה מסוימת לפני שהם יוצאים לקניות או להזמין את הפריטים ישירות דרך האפליקציה.

"עבור המשתמשים שלנו, קניות הן הרבה פעמים סוג של ספורט", כך אומרת ג'ודי סימס, מנכ"לית חברת Shopcaster מטורונטו שבקנדה ומוסיפה כי לעתים קרובות, צרכנים נמשכים לסיפור שמאחורי המוצר והמקום שבו הוא נקנה.

אוזגוק מ- Swirlאמר שעבור קמעונאים גדולים, המוטיבציה העיקרית שמאחורי אפליקציות בתוך חנויות היא לספק ניתוח אנליטי וכלי שיווק. "הם רוצים את היתרונות של מסחר אלקטרוני אבל בתוך החנויות בעולם האמיתי", כך אמר, והוסיף כי Swirl מסייעת לקמעונאים לעקוב אחר חזרה של לקוחות לחנות והמקום שבו הם מבלים את זמנם. האפליקציה לומדת את ההעדפות הסגנוניות של הצרכן במהלך הזמן ומשתמשת במידע כדי להתאים את ההצעות שהיא שולחת ללקוחות.

"אנחנו יודעים משנים על גבי שנים של פרסום שככל שההצעה יותר רלוונטית ומתאימה להקשר, כך שיעור התגובה גבוה יותר".