האבטלה בגוש האירו ממשיכה לשבור שיאים - עלתה ל-12.1%

שיעור האבטלה בגוש האירו של חודש יוני עלה אומנם מתחת לצפי של האנליסטים אך עדיין רשם שיא חדש ■ שיפור מזערי במדד מנהלי הרכש בתחום הייצור של גוש האירו

שיעור האבטלה בגוש האירו ממשיך לעלות לעבר שיאים חדשים. סוכנות הסטטיסטיקה הרשמית של האיחוד האירופי פרסמה היום את שיעור האבטלה בגוש האירו לחודש מאי שעלה לשיעור של 12.1%. אומנם העלייה פחות מהצפי שעמד על 12.3% לעומת שיעור של 12% בחודש אפריל, אך עדיין מדובר בשיא חדש מבחינת שיעור האבטלה בגוש האירו.

בנוסף לפרסום שיעור האבטלה באירופה, התפרסמו היום גם מדדי מנהלי הרכש בתחום הייצור בגוש האירו ובגרמניה. מבחינת גוש האירו נרשמה בחודש יוני עלייה מזערית לרמה של 48.8 נקודות, לעומת צפי שהמדד יישאר ללא שינוי על רמה של 48.7 נקודות. בגרמניה נרשמה דווקא ירידה במדד שעמד על 48.6 נקודות לעומת צפי שישאר ללא שינוי על רמה של 48.7 נקודות. נזכיר כי כל קריאה מתחת ל-50 נקודות משמעותה התכווצות בהיקף הפעילות היצרנית.

גם מדד המחירים לצרכן לחודש יוני של גוש האירו התפרסם היום. המדד עלה, בהתאם לצפי, ל-1.6% לעומת 1.4% בחודש מאי. המדד הליבתי, שלא כולל מחירי מוצרים תנודתיים, נותר כצפוי ללא שינוי על שיעור של 1.2%.