מפתחת שבבי התקשורת אלטייר גייסה עוד 25 מיליון דולר

חברת השבבים הישראלית שמפתחת שבבים לדור הרביעי גייסה מאז הקמתה 101 מיליון דולר

מפתחת שבבי התקשורת אלטייר (Altair), הודיעה היום על השלמת סבב גיוס נוסף. החברה גייסה 25 מיליון דולר נוספים מהמשקיעים הקיימים, הקרנות בסמר, BRM, גיזה, JVP ו-Pacific Technology. לאחר השלמת הסיבוב הנוכחי, תיכנס אלטייר גם למועדון המכובד - יותר או פחות, תלוי את מי שואלים - של חברות שבבים ישראליות שגייסו 100 מיליון דולר ומעלה. סך גיוסי ההון של החברה מאז הקמתה בשנת 2005 עומד על כ-101 מיליון דולר.

החברה אחת השורדות האחרונות מקרב מספר גדול של חברות שפיתחו מעין מודם שמיועד להתקני תקשורת המבוססים על הדור הרביעי של התדרים הסלולאריים, ה-LTE. החברה, שהוקמה על ידי מספר יוצאי חברת ליבית, עודד מלמד, המנכ"ל, ערן אשד ויגאל ביטרן, מספקת פתרון עם יתרונות בשני המישורים הרלבנטיים לדור הבא של התקני המחשוב והתקשורת - חיסכון בצריכת החשמל וגודלם הקטן יחסית של השבבים.

הגיוס המשמעותי מעיד על אמון של המשקיעים ועל אופטימיות להמשך הדרך, לאחר השינוי שעבר השוק בשנים האחרונות. אלטייר יצאה לדרך תוך התבססות על היכולות של אנשי החברה לספק פתרון אופטימלי ותחרותי מבחינת המחיר והביצועים. אלא שבעוד בימים ההם היה נראה כי הפתרונות הנדרשים להעברה אלחוטית מהירה של תקשורת יתבססו סביב טכנולוגיית ה-WiMAX - עם קצבים של כמה מגהבייט לשנייה ומעלה - והפריצה של ה-LTE תהיה הרבה יותר מאוחר, הסתבר כי עולם ציוד התקשורת פחות או יותר דילג על ה-WiMAX, וה-LTE התחיל להיות מעשי כבר ב-2013.

דור שני ושלישי

בינתיים ספקי התקשורת רק החלו להניח את הרישות לדור ה-LTE אך עדיין כמעט ואין משתמשים, וכך עברו על אלטייר כמעט שנתיים בהן היא נאלצה להתכונן לקראת החדירה של הטכנולוגיה העתידית. כמו כן, התמונה התחרותית השתנתה מאחר וכמעט כל החברות הקטנות בתחום נקנו או נסגרו. החדירה האיטית של הכיסוי ל-LTE על ידי ספקיות השירותים, מחייבת כי שבבי התקשורת בטלפונים יכללו גם טכנולוגיה שמאפשרת שימוש בתדרים של דור שלישי ושני שרוב העולם מרושת בהם, ובנקודה הזו יש לחברה קטנה חיסרון משמעותי מול חברות הענק בתחום כגון קוואלקום, אינטל, ברודקום או מארוול.

כעת, טוענים באלטייר, הדברים מתחילים להשתנות. "השוק לקח יותר זמן ממה שציפינו", אומר ערן אשד, סמנכ"ל השיווק והאסטרטגיה של החברה, "היום יש כבר המון כיסוי והמון דרישה, ואנחנו כבר לא צריכים להסביר למה צריך ולמה כדאי לרכוש שבבים שמספקים תקשורת LTE בלבד, מבינים את המוטיבציה למוצרים האלו".

את מוצרי החברה לא ניתן יהיה למצוא בזמן הקרוב בטלפונים חכמים, שעבורם נדרשים גם יכולות תקשורת עם תדרים מדור שני ושלישי, אך לא מעט מוצרים מכובדים אחרים. על פי הערכות, בין המוצרים שמכילים את מוצרי החברה - שכוללים טאבלטים, מחשבי NetBook, מוצרי אלקטרוניקה צרכנית שמחוברים לתקשורת אלחוטית, וכן תקשורת בין המכונות (M2M) - יש גם את מחשבי ה-Chrome Book של גוגל, שעדיין אינו פופולרי כל כך אך נחשב למוצר מיינסטרים.

"כדי להכניס תקשורת לכל דבר צריך מחירים של Wifi בערך", טוען אשד שמעריך כי ההבדלים ללקוח הסופי בין התקן מחשוב שמחובר ל-Wifi לבין התקן שבו משולב גם שבב תקשורת סלולארית מסוג LTE הוא סביב ה-150 דולר. אשד: "אנחנו יודעים לספק את ההבדל במחיר הזה בפחות מחצי, ויכולים לקחת את זה עוד יותר לכיוון של ה-Wifi. אנחנו רוצים שהמחיר של תוספת LTE תחסל כל התנגדות לרכישה של המוצר, כך שבשביל 30 דולר תוספת תוכל לקבל חיבור לאינטרנט כמו בבית".

מבחינת המשקיעים, מדובר בהשקעה לא טריוויאלית. אחרי סכום ניכר שהושקע, בשוק תחרותי, ועם דרך ארוכה עד לאיזון בפעילות, נדרשים המשקיעים לאורך רוח והרבה אופטימיות. לדברי קובי רוזנגרטן, שותף בקרן JVP, ויו"ר אלטייר: "ההרגשה מאוד טובה לגבי החברה. כל המשקיעים מחויבים לחברה, למרות שזה לא עומד להיות קל".