משרד רה"מ: מספר המסתננים לישראל צנח ב-99.6%

נתניהו: "אחרי שבלמנו את התופעה בעזרת הגדר שנבנתה לאורך הגבול, אנחנו פועלים עכשיו כדי להשיב את המסתננים שנמצאים פה, וגם בזה נשיג תוצאות"

צניחה של 99.6% במספר המסתננים לישראל במחצית הראשונה של 2013, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד - כך מדווח היום (ג') משרד ראש הממשלה.

ב-6 החודשים הראשונים של השנה הגיעו לגבולות ישראל 34 מסתננים בלבד, לעומת 9,570 בתקופה המקבילה אשתקד. כל המסתננים שהגיעו השנה הועברו ישירות למתקני שהייה, ואיש מהם לא הגיע לערי ישראל, בניגוד למסתננים שנכנסו עד יוני 2012.

"הירידה מגיעה הודות לתוכנית פעולה משולבת בה נקטה הממשלה בשנים האחרונות", נכתב בהודעה שהוציא משרד ראש הממשלה לתקשורת. "מרכיב מרכזי בתוכנית זאת הוא בניית הגדר בגבול המערבי, אשר מונעת מהמסתננים לעבור את הגבול. עד כה השלים משרד הביטחון הקמת למעלה מ-235 קילומטרים של הגדר, ובזמן הקרוב תושלם הקמתם של הקילומטרים האחרונים בקטע עוטף אילת.

"במקביל, חסמה הממשלה את האפשרות בפני המסתננים להגיע לערי ישראל, וכל מסתנן שמגיע לגבול מועבר ישירות למתקני שהייה, בהתאם לחוק מניעת ההסתננות שיזמה הממשלה, ומאפשר לעצור את המסתננים לתקופה של 3 שנים".

חגי הדס, שליחו המיוחד של נתניהו למציאת פתרונות לנושא המסתננים והשבתם לארצות מוצאם באפריקה או למדינות שלישיות, הביא כבר להשבתם של כמה אלפי מסתננים למדינותיהם.

בחודש שעבר אישרה הכנסת בקריאה שנייה ושלישית את החוק האוסר על מסתנני עבודה בלתי חוקיים להוציא כספים אל מחוץ לגבולות ישראל עד לעזיבתם את המדינה, כצעד נוסף שנועד להפחית את מספר המסתננים.

"זאת התוצאה של העבודה המקיפה שנעשית כדי לטפל בתופעת ההסתננות", מסר נתניהו. "אחרי שבלמנו את התופעה בעזרת הגדר שנבנתה לאורך הגבול, אנחנו פועלים עכשיו כדי להשיב את המסתננים שנמצאים פה, וגם בזה נשיג תוצאות".