רשמית: אלי טביב הוא הבעלים החדש של בית"ר ירושלים

עידן גאידמק תם באופן סופי, לאחר שהוועדה להעברת זכויות בהתאחדות לכדורגל אישרה את המהלך; טביב יחזיק ב-75%, עמותת האוהדים ב-25%

עידן חדש נפתח היום (ג') באופן רשמי בבית"ר ירושלים: אלי טביב הפך לבעלים של הקבוצה, ויחזיק ב-75% מהמניות שלה. ב-25% נוספים תחזיק עמותת האוהדים של מועדון הכדורגל. זאת לאחר שהוועדה להעברת זכויות בהתאחדות אישרה את מתווה הרכישה מידיו של ארקדי גאידמק, ונתנה תוקף לפסיקת ביהמ"ש המחוזי בירושלים בנושא.

יש לציין כי טביב לא ישלם כסף עבור הרכישה, אך הוא אמור לקחת על עצמו את כל ההתחייבויות המיידיות והעתידיות של המועדון.

זוהי תהיה הקבוצה השלישית מליגת העל בכדורגל שבה מחזיק טביב, שכזכור רק לפני שנה מכר את הפועל ת"א לחיים רמון, ולפני כן שימש במשך שנים ארוכות כבעלים של הפועל כפ"ס.

על-פי הידוע, בוועדה להעברת זכויות בהתאחדות לכדורגל דרשו מטביב, לצורך השלמת העסקה, לחתום על ויתור של קבלה בחזרה בעתיד של מניות הפועל ת"א, על רקע הסכסוך העסקי והמשפטי בין הצדדים. ויתור זה לא אמור למנוע מטביב להמשיך לנהל את ההליכים הפיננסיים מול הפועל ת"א, אך הוא בכל מקרה לא יוכל לחזור להיות בעלי הקבוצה.

בכך מסתיימת רשמית תקופתו של גאידמק בבית"ר. גאידמק רכש את המועדון בשנת 2005, ובשמונה השנים שלו בבירה, הוציא איש העסקים יותר מ-400 מיליון שקל מכיסו על מימון הקבוצה. עם זאת, הזרמת הכספים האינטנסיבית מצידו הופסקה בשנים האחרונות והפכה לטפטופים בלבד, והמועדון נכנס לגירעון אותו גאידמק סירב לכסות. במהלך השנה שעברה, לאחר שהחתים בקבוצה את השחקנים הצ'צ'נים סדאייב וקדאייב, התגברה מחאת האוהדים נגד גאידמק.