כיצד תפח תקציב תוכנית הסאטירה של ערוץ 1 - אף שלא שודרה?

רשות השידור אישרה לקבוצת "לאטמה" תקציב של 4.5 מיליון שקל ל-13 פרקים ■ מדובר בסכום גבוה כמעט פי שניים מהסכום שאושר לתוכנית לפני כ-5 שנים

הנהלת רשות השידור אישרה תקציב של יותר מ-350 אלף שקל לפרק בן חצי שעה לתוכנית סאטירה של קבוצת "לאטמה". סכום ההפקה, הכולל ל-13 פרקים, צפוי לעמוד על כ-4.5 מיליון שקל.

בסך-הכול מדובר בסכום גבוה כמעט פי שניים מהסכום שעמד לדיון ברשות השידור לאותה תוכנית לפני כ-5 שנים.

עוד נודע כי לעומדת בראש "לאטמה", קרולין גליק, נמסר כי הסכום שאושר להפקה עומד על 200 אלף שקל בלבד לפרק, והיא עדיין לא קיבלה חוזה לחתימה.

הדיון באשר לתוכנית החל כבר לפני כ-6 שנים, בתקופת המנכ"ל הקודם מוטי שקלאר. אז ביקשה הקבוצה המפעילה אתר אינטרנט סאטירי באוריינטציה ימנית לעשות את המעבר לטלוויזיה, במיוחד לנוכח העובדה שרוב תוכניות הסאטירה בטלוויזיה מחזיקות בגוון שמאלי. הסכום שאושר אז עמד על 180 אלף שקל בלבד, אולם המהלך הוקפא.

לדברי גליק ל"גלובס", היא ביקשה 260 אלף שקל, ולאחר שהובהר לה כי הסכום שאושר נמוך יותר, חיפשה משקיעים נוספים. מאז, 4 פעמים עלתה התוכנית לדיון, הוקפאה או טורפדה, עד לאישורה לפני כחודשיים.

"כל הזמן זה נגרר שוב ושוב", אומרת גליק. "אושרנו 3 פעמים, ופעמיים זה הוקפא. אחר-כך, לפני שנה היה 'קול קורא' שאליו ניגשנו שוב, ושוב הוקפאה ההפקה ואז אושרנו שוב. אני עדיין לא קיבלתי את החוזה. אמרו לי בעל-פה שאושרו לי 200 אלף לפרק, אך לא ראיתי שום מסמך".

כאמור, ל"גלובס" נודע כי הסכום גבוה כמעט פי שניים - מה שמעלה את השאלה מה יעלה בגורל הסכום הנוסף שאושר.

בתוך כך, צפויה לעלות לדיון תוכנית סאטירה נוספת לאישור בשם "שלום בית". על-פי ההערכות, הסכום שהנהלת רשות השידור רוצה להעביר לתוכנית עולה על 400 אלף שקל לפרק.

מרשות השידור נמסר כי "תוכנית הסאטירה 'לאטמה' נבחרה יחד עם הסאטירה 'שלום בית' ב'קול קורא' שפורסם על-ידי רשות השידור, שכלל עלויות כספיות בשקיפות מלאה ובהתאם לעמדות הגורמים המקצועיים ברשות. לגבי משך הזמן והעיכוב מאז המנכ"ל הקודם ועד לפרסום ה'קול קורא' - הרשות מעדיפה לא להתייחס, מפאת רצונה לשמור על כבודם של אחרים".