חני הורוביץ חזרה בה מזכייה במגרש ב-76.5 מיליון שקל

מסתמן: המגרש ברחוב מאיר יערי 20 בכוכב הצפון חוזר לשוק הנדל"ן ■ קבוצת רכישה בראשות קבוצת הורוביץ יוכלמן חזרה בה מהזכייה

מסתמן: המגרש ברחוב מאיר יערי 20 בכוכב הצפון חוזר לשוק הנדל"ן. בסוף מאי הודיעה קבוצת הורוביץ יוכלמן, בבעלות חני הורוביץ וזאב יוכלמן, כי זכתה במכרז לרכישת מגרש בצפון תל-אביב תמורת 76.5 מיליון שקל.

מדובר במגרש בשטח 3.5 דונם, המיועד להקמת 36 דירות, שנמכר במסגרת פירוק שיתוף על-ידי כונס הנכסים עו"ד יורם וסרצוג. בשוק הנדל"ן הרימו גבה נוכח המחיר הגבוה, המשקף סכום של 2.1 מיליון שקל עבור מרכיב הקרקע בלבד, לפני עלויות בנייה, מע"מ ומס רכישה. מנגד, בקבוצה הביעו ביטחון בסכום הזכייה, לאור העובדה שלצד הקבוצה שותף בעל הון.

אותו שותף, העומד בראש חברה בשם "אומה ניהול נכסי נדל"ן בע"מ", העמיד לטובת זכייתה של הורוביץ יוכלמן במכרז ערבות בסך 5.3 מיליון שקל, ובית המשפט אישר את המכירה.

עד 1 ביולי נדרשה הקבוצה להעמיד 30% מסכום הזכייה, אלא שבין הקבוצה לשותף נתגלע סכסוך, שבמרכזו טען השותף כי הקבוצה הונתה אותו ועל כן ביקש לבטל את ההסכם. אלא שתנאי המכרז קובעים כי זוכה במכרז שחוזר בו מההסכם יאבד את הערבות שהפקיד. במכתב ששיגר עו"ד יורי נחושתן המייצג את "אומה ניהול נכסי נדל"ן", לכונס הנכסים עו"ד יורם וסרצוג, ביקש נחושתן לבטל את העסקה.

עו"ד וסרצוג השיב לנחושתן כי מערכת היחסים בין המשקיע להורוביץ יוכלמן אינם מעניינו או מעניינם של בעלי הקרקע, וכי הדבר אינו מקנה למשקיע זכות לביטול ההסכם. בנוסף, ציין וסרצוג, כי יביא לידיעת בית המשפט את המצב שנוצר, וזה יחליט אם לבצע מהלכים להקטנת הנזק ולערוך מכרז חדש.

בין הקבוצות שהתמודדו על רכישת הקרקע, הייתה קבוצת הייבלום ארדיטי, שגיבשה רוכשים לכל הדירות, והגיעה במכרז עד לסכום של 56 מיליון שקל. הקבוצה צפויה להתמודד במכרז במידה ויתפרסם מחדש. לדברי עופר הייבלום, "לא ייתכן שהמגרש היה נמכר לקבוצה שלא היה ברשותה הסכום הנדרש להעמדת הערבות, ושאחרי זכייתה החלה בחיפוש רוכשים. אנחנו לא יכולנו לעלות מעבר לסכום שהצענו כי קיימת אחריות מצדנו כלפי הרוכשים. היה ברור שזריקת סכום דמיוני של 76.5 מיליון שקל לרכישת המגרש לא יחזיק מים".

מקבוצת הורוביץ יוכלמן נמסר בתגובה: "לאור העובדה שהשותף הבכיר החליט לפרוש מהיזמות להקמת הפרויקט בכוכב הצפון, נאלצה קבוצת הורוביץ-יוכלמן להצטרף להחלטה זו. אין שחר לטענותיו בנושא התרמית והן אינן ראויות לתגובה. קבוצת הורוביץ-יוכלמן חשה מחויבות לשמור על לקוחותיה שלא ייפגעו".