מיני מבחן דרכים: אופל אסטרה טורבו - שאיפות פרימיום

בסך הכל האסטרה 1.6 טורבו מספקת תמורה מכובדת לכסף אבל מצפה לה קרב קשה מול ארמאדת המשפחתיות היפניות הגדולות והמאובזרות מבית מאזדה (3) וטויוטה (קורולה) שינחתו כאן בקרוב

המושג "פיצול מותגים" הוא סוג של טאבו בענף הרכב. הגישה הרווחת היא, שיצרן רכב שמחזיק במספר מותגי רכב, צריך לרכז את השיווק של כולם תחת כנפי סוכנות ייבוא אחת וכל ניסיון לפרק את החבילה עשוי להסתיים בהתפוררות המותגים.

אלא שהמציאות בשטח לא תמיד תומכת בתיאוריה הזו. ניקח, למשל, את הפיצול השיווקי שחל לפני כשנתיים בין אופל - אז מותג זנוח של GM עם נוכחות מזערית בשוק הישראלי - לבין שאר מותגי ג'נרל מוטורס. בעת הפיצול היה ל-GM בישראל נתח של כ-5.8% מהשוק. השנה רשם מותג הדגל שברולט ירידה לא מבוטלת אבל מכירות אופל קפצו בכמעט 50% לעומת המחצית הראשונה של השנה שעברה.

נכון, שמדובר במקרה ייחודי; היבואנית החדשה של אופל, קבוצת שלמה, היא גם הקניינית הגדולה ביותר של כלי רכב חדשים בישראל. אבל השורה התחתונה, מנקודת מבטו של היצרן, היא עליה במכירות הקבוצתיות, והיא מוכיחה שיבואן "רעב" שלרשותו כלי הנשק הנכון יכול לעיתים להפוך את השלם לגדול יותר.

כלי הנשק הוא האופל אסטרה ברלינה, שמאז נחיתתה כאן הקפיצה את מכירות המותג בזכות מפרט אטרקטיבי, תמחור אגרסיבי וניחוח של מותג פרימיום גרמני. כעת סבורה היבואנית שהמכונית מבוססת מספיק כדי להציע גרסת פרימיום כדת וכדין שתתחרה בפלח המחיר השאפתני של כ-140 אלף שקל. הגרסה מצוידת במנוע 1.6 ליטר טורבו-בנזין חדש, שמיצר 180 כ"ס - 40 כ"ס יותר מגרסת ה-1.4 ליטר טורבו הפופולארית.

ביחד עם ההספק עלה המומנט ל-23 קג"מ ולמרות שהביצועים אינם דרמטיים כפי שהיה ניתן לצפות מ-180 כ"ס, קל להבחין בשדרוג. בעיטה בריאה בדוושת התאוצה שולחת את המכונית קדימה בנחישות בליווי חריקת גלגלים משעשעת והתאוצה מאפס ל-100 קמ"ש מתבצעת ב-9.2 שניות.

בעליות תלולות וארוכות יש למכונית דחף בריא ומספיק רזרבות כוח לעקיפה של כלי רכב איטיים, אם כי המנוע לא שקט ומעודן במיוחד תחת עומס. גם תיבת ההילוכים האוטומטית אינה זריזה כמו כמה מהתיבות כפולות המצמדים של המתחרים אך ברוב המצבים היא מחליקה היטב את המומנט. כמו בכל מנוע הטורבו-בנזין הקטנים צריכת הדלק תלויה בסגנון הנהיגה. נהג רגוע יחסית לא יתקשה להוציא מהרכב כ-12 קילומטר לליטר.

פרט לכך זו האסטרה סדאן המוכרת: ממדים ייצוגיים, עיצוב מלוטש, תא מטען ענק, מרחב פנימי נאה ואיכות פלסטיק שלא מיישרת קו עם פולקסווגן. במחיר של 141 אלף שקל מקבלים תוספת אבזור מכובדת יחסית לדגם ה-1.4 שכוללת בין השאר גג חשמלי.

בסך הכל האסטרה 1.6 טורבו מספקת תמורה מכובדת לכסף אבל מצפה לה קרב קשה מול ארמאדת המשפחתיות היפניות הגדולות והמאובזרות מבית מאזדה (3) וטויוטה (קורולה) שינחתו כאן בקרוב.