בעל הבית השתגע

"כלבוטק" מוכנה להקריב את הפריים-טיים לטובת סיפור קטן ומכמיר-לב

"כלבוטק", יום ה' 21:00, ערוץ 10

נדמה כי המחלוקת האם הפלטפורמה עושה את הטאלנט או להיפך, לפחות במקרה של "כלבוטק", הוכרעה: המעבר מרשת לערוץ 10 גרם לצלילה ברייטינג של אחת התוכניות הוותיקות והאהובות על המסך בישראל.

כל עוד התמקם רפי גינת עם תוכנית התחקירים שלו ישר אחרי החדשות בערוץ 2, הוא היה ברירת המחדל גם עבור מי שלא ראו ב"כלבוטק" את כוס התה שלהם. רק שכל זה לא ממש עובד כנראה בערוץ שצריך לשלטט אליו במיוחד.

התוכנית הראשונה של "כלבוטק" בערוץ 10 עוד עוררה סקרנות, הבאות נחתכו כמעט בחצי אל מול נתוני הצפייה שגינת הורגל אליהם בשנותיו בערוץ 2 (שלא לדבר על ערוץ 1).

ואולי לא רק בגלל הפלטפורמה: "כלבוטק" מוכרחה לכוון גבוה, ל "אדום-אדום" למשל. כל עוד היא עוסקת בנוכלים "קטנים" בעידן שבו הציבור מגלה שהגזל האמיתי נמצא במנגנונים הכלכליים הגדולים, זה קצת פאסה. הערב (ה') למשל יהיה שם תחקיר מרגש, באמת, על מי שעושקים כבדי-שמיעה. מי יקריב את הפריים-טיים שלו לטובת סיפור קטן שכזה, מכמיר-לב כלל שיהיה?

ואגב פריים-טיים: יום חמישי היה יכול להיות הזדמנות אמיתית לערוץ 10: מול תוכניות ריאליטי סוג ב' ומול תוכנית טובה אך סקטוריאלית כמו "מצב האומה", יכול היה פרק מלא של "אקסטרים מייקאובר" (הלא רעה לכשעצמה, כלומר, לפני הפיצול ש"גמר" אותה) לגרוף לא מעט רייטינג.

אז מה הבעיה? אולי שמנכ"ל הערוץ "מתחרה" על משבצת הטאלנט הכי גדול שלו: רק על הרקע הזה אפשר להבין את החלטות השיבוץ הנוראיות שמתקבלות שם לאחרונה.

עבר זמנו?

"המעגל עם דן שילון", ו' 21:30, ערוץ 2 רשת

האם המעגל של דן שילון יהיה מסיבת התה של המיעוט החילוני-דמוקרטי? שאלה טובה: נדיר למצוא תוכנית שחוזרת למסך בדיוק באותו הפורמט אחרי נצח (במושגי טלוויזיה). התוכנית שצמחה כמעט במחתרת בימי הערוץ השני הניסיוני, והפכה לתוכנית הדגל שלו כאשר הוסדר כערוץ מסחרי, ירדה מהמסך אחרי שכולם הבינו שהפורמט מיצה את עצמו.

יחד עם זאת, נדמה לי שהפורמט של הפוליטיקאי, העבריין, איש הרוח, האמן והזונה, עשוי להיות עדיין רלוונטי לשיחות הסלון של יום שישי, בעיקר על רקע היעדר אלטרנטיבה ראויה.

אז האם יצליח שילון לרבע את המעגל מחדש? מה שבטוח הוא שספק לא יהיה כאן: זה מוכרח להיות צל"ש או טר"ש.