ארה"ב: 195 אלף משרות חדשות ביוני - הרבה מעל הצפי

הנתונים של אפריל ומאי עודכנו בחדות כלפי מעלה ל-199 אלף משרות חדשות ו-195 אלף משרות חדשות, בהתאמה ■ שיעור האבטלה נשאר על 7.6%, כאשר ה'פד' מחפש ירידה לרמה של 7% כדי לצמצם רכישות האג"ח

195 אלף משרות חדשות נוספו לשוק העבודה האמריקני בחודש יוני, מעל תחזית הכלכלנים שצפו תוספת של 145 אלף עד 175 אלף משרות חדשות. עם זאת, שיעור האבטלה נותר ללא שינוי ברמה של 7.6%, מה שעשוי להשפיע על החלטות הפדרל ריזרב בעתיד בנוגע למדיניות המוניטרית שלו. חלק מהכלכלנים צפו ירידה בשיעור האבטלה ל-7.5%.

בנוסף, הנתונים של חודשים אפריל ומאי עודכנו כלפי מעלה. בחודש אפריל נוספו 199 אלף משרות חדשות, לעומת הנתון המקורי שעמד על 149 אלף משרות חדשות, ובחודש מאי עודכן הנתון ל-195 אלף, לעומת 175 אלף במקור.

נתוני התעסוקה הללו הם הראשונים שמתפרסמים לאחר נאומו של יו"ר הפדרל ריזרב, בן ברננקי, בחודש שעבר, בו אמר כי הבנק יתחיל לצמצם את רכישות האג"ח שלו ברגע ששיעור האבטלה יגיע לסביבות 7%. על פי הערכות הבנק, הדבר אמור להתרחש ברבעון האחרון של השנה.

בינתיים, עם שיעור האבטלה ברמתו הנוכחית וקצב יצירת המשרות הלא מספק, גם אם מעל לציפיות האנליסטים, הצפי הוא כי ה'פד' ימשיך עם רכישות האג"ח במסגרתן מוזרמים לשוק 85 מיליארד דולר מדי חודש, ולא יעלה את שיעורי הריבית מרמתן האפסית כיום.