נציגות אג"ח פתוח ל-IDB: "דווחו מה גרם לנסיגת אלשטיין"

במכתב חריף לחברה דורשים מחזיקי האג"ח והנאמנים כי יוקם צוות נפרד ובלתי תלוי בבעל השליטה, לשם ניהול מגעים ומו"מ לגיוס הון חלופי לחברה, תוך הימנעות מכל התקשרות עם גופים מממנים לגיוס חוב כלשהו

לאור החלטת איש העסקים הארגנטינאי אדוארדו אלשטיין, לסגת מכוונתו להעביר סכום של 75 מיליון דולר לחברת IDB, והלחץ הגובר על בעל השליטה, נוחי דנקנר, למצוא משקיע במקומו, שלחה הערב נציגות מחזיקי האג"ח של IDB פתוח מכתב חריף לחברה בו היא דורשת הסברים בנוגע לסיבה שבגינה החליט אלשטיין לחזור בו מכוונתו להשקיע בחברה.

במכתב כותבים עורכי הדין המייצגים את נציגות IDB פתוח, גיא גיסין ואייל רוזובסקי, ממשרד גיסין ושות' וממשרד צרלמאיר פילוסוף רוגובסקי, צפריר טולידאנו ושות' ושות', כי הנציגות רואה בחברה ובכל אחד מנושי המשרה והדירקטורים שלה, כאחראים להתנהלות הלקויה ולנזקים שנגרמו או שעלולים להיגרם כתוצאה מאי העברת הכספים.

"מזה זמן, מתקשים הנציגות והנאמנים להשלים עם דפוס הפעולה שעל פיו מתנהלת אי די בי חברה לפתוח בע"מ, ולפיו פועלת החברה להגן בראש ובראשונה על האינטרס הצרים של בעל השליטה בחברה והעדפתם על פני טובת החברה ונושיה", נכתב במכתב.

בנוסף הם דורשים כי החברה תפרסם דוח מיידי לבורסה עד לפתיחת המסחר בבורסה בתל אביב מחר, בו יפורטו הנסיבות לנסיגתו של אלשטיין, ויפורטו גם האנשים שהיו מעורבים בתהליך המשא ומתן עמו. "הנציגות רואה בחברה ובכל אחד מנושי המשרה והדירקטורים שלה, כאחראים להתנהלות הלקויה ולנזקים שנגרמו או שעלולים להיגרם."

זאת ועוד, תוהה הנציגות במכתב, "האם דירקטוריון החברה היה מעורב בפיקוח על המהלך הכה מהותי לגיוס הון מניות לחברה, או שמא הותיר גם הפעם את השליטה על התהליך בידי מר דנקנר ובידי מנהלי החברה שמונו על ידו."

במכתב, מביעה הנציגות חשש, כי ללא השקעתו של אלשטיין, ועל מנת להאריך "את נסיונותיו הנואשים של בעל השליטה להחזיק בשליטה ובהשפעה על החברה ונכסיה", שבה ובוחנת החברה אפשרות לגיוס חוב ל-IDB פיתוח, שיובילו לפגיעה אנושה בנכסי החברה ובזכויות נושיה.

המכתב מתייחס גם לחשיפת "גלובס" לפיה נציגים של IDB פנו אתמול לקרן KKR על מנת לדון מחדש בהלוואה שהוצעה להם, על ידי קרנות הפרייבט אקווטי KKR ופרודנס הולדינגס, לפני כחודשיים. "הנציגות דורשת להודיע על הקמת צוות נפרד ובלתי תלוי בכל דרך שהיא בבעל השליטה, לשם ניהול מגעים ומו"מ לגיוס הון מניות חלופי לחברה ולהימנע מכל התקשרות עם גופים מממנים לגיוס חוב כלשהו על בסיס נכסי IDB פיתוח, מ-KKR או כל מלווה פיננסי אחר, אלא באישור כדין של הנושים ובית המשפט כנדרש", נכתב במכתב של הנציגים.

נזכיר כי מפרטים שהגיעו לידי "גלובס" עלה כי שתי הקרנות האמריקאיות הציעו לפני כחודשיים להעמיד הלוואה בגובה 400 מיליון דולר (כ-1.45 מיליארד שקל) לאי.די.בי פתוח, בחלקים שווים, וזאת למשך שש שנים בריבית שנתית של ליבור פלוס 9.5%. אלא שהמו"מ בין הצדדים לא הבשיל, ככל הידוע בשל התנגדותה של הנהלת אי.די.בי בראשות נוחי דנקנר לתנאי ההלוואה האגרסיבים שהוצעו לה.