לבנת ומנור קונים פטור מתביעה באי.די.בי תמורת 73 מיליון שקל

שותפיו של נוחי דנקנר בגרעין השליטה באי.די.בי הגיעו לפשרה תקדימית במסגרת תביעה ייצוגית שבה נדרשו הבעלים להשיב לחברה מאות מיליוני שקלים אותם משכו כדיבידנד * התביעה נגד דנקנר תישאר בתוקף

משפחות לבנת ומנור, השותפות עם נוחי דנקנר בגרעין השליטה בקונצרן אי.די.בי, חתמו היום על הסדר פשרה תקדימי במסגרת בקשה לתביעה ייצוגית, וישיבו חלק מהדיבידנדים שמשכו בשנים האחרונות מקופת אי.די.בי אחזקות. שתי המשפחות ישיבו לחברה כ-74 מיליון שקל, בחלקים שווים. התביעה נגד דנקנר תמשיך להתנהל.

רוב הסכום יוחזר במזומן - כ-20 מיליון שקל מכל משפחה, והיתרה בסכום של 16.8 מיליון שקל כל משפחה, תוחזר באמצעות מניות אי.די.בי אחזקות אותן רכשו לבנת ומנור במסגרת הנפקה של החברה בשנת 2012 (שזכתה לכינוי "הנפקת החברים של דנקנר").

התביעה הוגשה לפני כשנה, באמצעות עורכי הדין אופיר נאור ורנן גרשט, ובמסגרתה דרשו התובעים כי בעלי השליטה באי.די.בי אחזקות ישיבו את הכספים אותם משכו מהחברה כדיבידנדים בין השנים 2008-2010. מדובר על דיבידנדים בהיקף של כ-1.8 מיליארד שקל, אשר חלקן של משפחות לבנת ומנור בהם עמד על כ-489 מיליון שקל בסך הכול. טענת התובעים הייתה כי מדובר בחלוקה אסורה שנעשתה חרף אי עמידת החברה במבחן יכולת הפירעון.

בנוסף לתמורה שישלמו כעת לבנת ומנור, נקבע בהסכם הפשרה כי אם ימכרו המשפחות בשנים הקרובות מניות אי.די.בי אחזקות (השתיים מחזיקות כ-11% מההון כל אחת), הן ישלמו כ-25% מהתמורה לחברה.

ממסמכי הפשרה עולה כי ירון זליכה, שסיפק חוות דעת כלכלית לתובעים, קיבל עבור עבודתו כ-125 אלף שקל לפני מע"מ. עוה"ד של התובעים יקבלו שכר טרחה בגובה 10% מהסכומים שיועברו לקופת הקונצרן.

במשך 10 השנים שבהן שותפות משפחות לבנת ומנור בגרעין השליטה באי.די.בי, הן היו הנהנות העיקריות, לצד דנקנר, מדיבידנדים בהיקף של מיליארדי שקלים שחילקה החברה בשנותיה הטובות (סכומים אלה החזירו להן, על פי ההערכות, את רוב השקעתן ברכישת מניות הקונצרן).

הונן של משפחת לבנת ומנור נאמד במאות רבות של מיליוני שקלים כל אחת, כסף שנצבר בעסקים המסורתיים - משפחת לבנת בתחומי התשתיות, ומשפחת מנור בתחום הבנקאות והרכב.