קרלוס סלים משקיע 40 מיליון דולר באפליקציית שזאם

‎‎סלים נחשב לאדם העשיר ביותר בעולם ‏‎‎‏עם הון נקי שמוערך ב-73 מיליארד דולר ■ שזאם שמאפשרת לזהות שירים תנסה להנפיק בשנתיים הקרובות

אפליקציית הסמארטפון שזאם מצאה לה בן ברית לא צפוי בדמותו של קרלוס סלים, אחד האנשים העשירים ביותר בעולם, שמשקיע 40 מיליון דולר בחברת הסטארט-אפ שעיקר פרסומה נובע מתוכנה שמאפשרת לחובבי מוזיקה לזהות שירים וקטעי מוזיקה. השקעתו של סלים מביאה ל-72 מיליון דולר את סך המימון שהשיגה שזאם מ-2009.

זהו מהלך מפתיע מצדו של סלים בן ה-73, שבנה את החברה שלו, אמריקה מוביל, במגזר שמרני יותר - מגזר הטלקום והטלוויזיה שמתאפיין ברגולציה גבוהה באמריקה בלטינית.

לפני שזאם, הסתכמו גיחותיו היחידות של סלים לאירופה בהשקעה של 4.8 מיליארד אירו (6.1 מיליארד דולר) ברכישת אחזקות בחברה ההולנדית ‏KPN‏ ובטלקום אוסטריה. בשני המקרים סלים ספג הפסדים אדירים, 'על הנייר', בעקבות צניחת מניותיהן החדה של החברות ב-12 החודשים האחרונים.

סלים, שמדורג במקום הראשון ברשימת המיליארדרים בעולם של פורבס, עם הון נקי שמוערך ב-73 מיליארד דולר, נכנס לשזאם הודות לקרנות ההון סיכון שמשקיעות בשזאם, קרן קליינר פרקינס קופילד אנד ביירס מעמק הסיליקון.

שזאם, שפועלת מבריטניה, תשתמש בכספים כדי להאיץ את הרחבת פעילותה לתחום הטלוויזיה, שבו ניתן לכוון את תוכנת הזיהוי שלה לפס הקול של פרסומת ולקשר את הצופים ישירות לאתר המותג. החברה רוצה להציע את התוכנה שלה בבריטניה ובשאר מדינות אירופה ואמריקה הלטינית. ‏

‏"להערכתנו תוך 18 חודשים יעלו ביצועי הטלוויזיה על ביצועי המוזיקה של החברה, וזה חלק מהרציונל של ההשקעה הזאת", אמר אנדרו פישר, סמנכ"ל התפעול של שזאם.

חברות שונות, כולל חברות סולידיות כמו יונילבר, פרוקטר אנד גמבל ואמריקן אקספרס, כבר משתמשות בתוכנת שזאם במסעי פרסום בצפון אמריקה, שבה מגיעות הכנסות החברה מהפעילות הטלוויזיונית לעשרות מיליוני דולרים, לדברי פישר.

ב-2012 הסתכמו סך הוצאות הפרסום בטלוויזיה ב-350 מיליארד דולר, לדברי חברת המחקר נילסן, וההזדמנות העסקית של שזאם היא אדירה, לדברי פישר, שמקווה שהפעילות הטלוויזיונית תאפשר לחברה להגיע למצב שבו יהיה ביכולתה לצאת לבורסה.

‏"זאת השאיפה שלנו. לצאת לבורסה. אין ספק שטווח של שנתיים הוא ריאלי", אמר פישר. 350 מיליון בני אדם כבר משתמשים במוצרי החברה.

‎אמריקה מוביל הסכימה לקדם את שזאם בתריסר השווקים שבהם היא פועלת באמריקה הלטינית. "שזאם מגדירה קטגוריה חדשה של מעורבות מדיה שמשלבת את עוצמת הנייד עם המדיה המשודרת המסורתית והפרסום", נאמר בהודעה שפרסם סלים.