עיריית ראש העין הקפיאה תוכנית לבניית 210 דירות

הסיבה: סירוב של רשות מקרקעי ישראל לקבוע מראש כי תינתן עדיפות לבני המקום

עיריית ראש העין עצרה קידום תוכנית לבניית כ-210 דירות ביישוב וזאת בשל סירוב רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) לקבוע מראש כי במסגרת התוכנית תינתן עדיפות לבני המקום. מדובר בתוכנית שהחלה להתקדם במוסדות התכנון לפני כשנתיים ביוזמה משותפת של העירייה ורמ"י בסמוך לגבעת טל.

התוכנית כבר אושרה בוועדה המקומית ועברה לוועדה המחוזית אולם כעת החליטה העירייה למשוך אותה חזרה ולהקפיאה. מעיריית ראש העין נמסר היום כי "נוכח משבר שהתפתח בין עיריית ראש העין לבין רמ"י, הנחה ראש העיר לבטל את התוכנית ולא לקדם אותה יותר מול רשויות התכנון במדינה".

הדרישה של עיריית ראש העין היא לקבוע בצורה מפורשת כי ברגע שתאושר תוכנית זו ותשווק הקרקע, תינתן עדיפות לבני המקום, כפי שמסביר ראש העירייה משה סיני: "משרדי הממשלה אינם נוקטים שום מהלך מהותי למען הזוגות הצעירים במדינה. יש בעיר כ-15 אלף יחידות דיור שקודמו על ידי משרד השיכון ורמ"י. לא יעלה על הדעת שבהיקפי בנייה כאלו, תוכנית קטנה של כ-210 יחידות דיור שעתידה להיבנות בצמידות לשכונה קיימת לא תאפשר עדיפות לבני המקום. למה לקיבוצים ולמושבים אפשר לתת עדיפות לבנים ממשיכים ואצלנו לא?".

יש לציין שלאורך השנים נמנעה רמ"י (מינהל מקרקעי ישראל לשעבר) באישור סעיף במכרז הקובע עדיפות לקבוצה זו או אחרת ביישובים עירוניים שמרכז הארץ ולכן התנגדות ליוזמה העירונית איננה מפתיעה. על כך אומר סיני: "הממשלה לא תאפשר עדיפות לבני המקום במגורים, בגלל תקנות אנרכוניסטיות, שאף אחד לא מוכן לסלקן מהשולחן. ברמ"י יכולים להחליט על תקנה חדשה או אפילו להשתדל ולמצוא את הפיתרון. אבל זה לא המצב. אנחנו נקפיא התוכנית עד שהמערכת האטומה הזו תתחיל לתת מענה לצרכי התושבים".

מרשות מקרקעי ישראל נמסר בתגובה: "הוראות חוק חובת המכרזים והחלטות מועצת מקרקעי ישראל התקיפות אינן מאפשרות הקצאת קרקע לבני מקום בפטור ממכרז או במסגרת של מכרז המוגבל להשתתפות לבני מקום בלבד באזור המרכז".