שיוויון בנטל? החוק בכלל לא יעלה להצבעה לפני אוקטובר

הממשלה אמנם אישרה אתמול את הצעת החוק לגיוס חרדים לצבא אבל הכנסת תצביע עליו רק אחרי פגרת הקיץ - באוקטובר

בעוד ב"יש עתיד" מתגאים שחוק גיוס החרדים לצבא אושר אתמול בממשלה, מתברר כי חוק השוויון בנטל לא יובא להצבעה בכנסת לפני חודש אוקטובר.

בפתח ישיבת סיעת יש עתיד בכנסת היום אמר שר האוצר יאיר לפיד כי "יש עתיד ממשיכה לקיים הבטחות - אתמול עברה בממשלה השיוויון בנטל. אנשים חושבים שהחוק יכנס לתוקפו בעוד ארבע שנים אבל באוגוסט הקרוב עשרות אלפי אברכים יקבלו מכתב שבו יודיעו להם שהם יכולים ללכת לעבוד, לפרנס ולהתפרנס", אולם כמה שעות מאוחר יותר התברר שהכנסת לא תספיק להצביע על הצעת החוק בקריאה שניה ושלישית לפני יציאתה לפגרת הקיץ בסוף חודש יולי, ורק לאחר חזרתם של חברי הכנסת מחופשה, באוקטובר, תוכל להתאפשר ההצבעה.

היועץ המשפטי לממשלה ומשרד המשפטים לוחצים לקיים את ההצבעה טרם יציאת חברי הכנסת לפגרה בשל החלטת בג"ץ על רקע פקיעת תוקפו של חוק טל, אולם לנוכח העובדה שבקואליציה לא מיהרו להביא את החוק להצבעה בקריאה ראשונה עוד היום, לוח הזמנים של הכנסת בחודש הקרוב לא יאפשר זאת. בכיר בקואליציה אמר היום כי הוא מתקשה לראות כיצד ניתן יהיה להעביר את הצבעת החוק קודם לכן.

כך, שרק בעוד כשבועיים יובא חוק השיוויון בנטל להצבעה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת. החוק יעבור לוועדה בראשותה של ח"כ איילת שקד (ועדה שטרם ברור מה יהיה הרכבה) על מנת להכינו לקריאה שניה ושלישית, אולם על מנת לקיים דיון מעמיק תדרש הוועדה ליותר משבוע אחד, וההצבעה תדחה למושב הכנסת הבא.