הותר לפרסום: "אסיר X" נוסף באגף הסגור בכלא איילון

אסיר חשאי נוסף מוחזק באגף 13 בכלא איילון, בתנאים דומים מאד לאלה שבהם הוחזק בן זיגייר ■ מדובר בתנאים הזהים גם לאלה שבהם הוחזק יגאל עמיר

אסיר X נוסף בין כותלי בית הסוהר: מסמכים שהותרו לפרסום על-ידי בית המשפט והצנזורה חושפים כי באגף 13 בכלא איילון כלוא אסיר חשאי נוסף - כך פורסם הבוקר (ג') בעיתון "ידיעות אחרונות".

על-פי הדיווח, האסיר, הכלוא באגף הביטחוני השמור, שוהה בתאו בתנאים דומים מאוד לאלה של מי שנודע בכינויו האסיר X, בן זיגייר, שהתאבד בתאו לפני כשנתיים וחצי.

האסיר החשאי הנוסף מוחזק באגף 13 - אגף ביטחוני שמור שמאפייניו דומים לאלה של אגף 15 - אגף שמור נוסף בכלא בו הוחזק בעבר יגאל עמיר, רוצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל, בטרם הועבר לאגף שמור אחר.

גילויים חדשים בפרשת זיגייר: המצלמה שכוונה לשירותים התקלקלה

בתוך כך, התפרסמו הבוקר גם גילויים חדשים על פרשת האסיר X, שחושפים את המחדל שהוביל להתאבדותו של בן זיגייר בתא השירותים באגף השמור בכלא איילון.

על-פי הדיווח, דווקא מצלמת האבטחה שכוונה לחדר השירותים בתאו של זיגייר התקלקלה ולא שידרה את התאבדותו של זיגייר לאחד משני המוקדים בכלא, שגם בו היו צריכות להתקבל התמונות המצמררות: מרכז השליטה והבקרה שבו משודרות צילומי מצלמות מכל אגפי הכלא.

צילומי התאבדותו של זיגייר שודרו רק בחדר הפיקוח שבו אמור לשבת סוהר שתפקידו לפקח על האגף בו שהה זיגייר - אגף 15 השמור. אלא שלפי חומרי חקירת ההתאבדות, דווקא באותה שעה גורלית חדר המפקח לא אויש, עקב מחסור בכוח-אדם במרכז השליטה והבקרה.

בחקירתו במשטרה הסביר הסוהר כי נטש את עמדתו לטובת איוש מרכז השליטה והבקרה, וכי עיניו היו צריכות להתרוצץ בין מסכים רבים שצילמו את כל האגפים בבית הסוהר.

אף סוהר לא הבחין בפרפורי המוות של זיגייר

מחדל נוסף שהתגלה במסמכים ופורסם הבוקר קשור למידת האבטחה על זיגייר - שדווקא באותו יום של ההתאבדות הייתה מצומצמת מהרגיל. במקום שיהיו במרכז השליטה 5 סוהרים, היו בו רק ארבעה - זאת עקב כך שסוהר אחד נשלח למשימת סיור היקפי. במשך כמעט שעתיים נעדר סוהר נוסף ממרכז השליטה - חלון הזמן שבו זיגייר נראה לאחרונה במצלמות - עד שנמצא תלוי בתאו.

בנוסף להיותו של הכוח ששמר על זיגייר מצומצם למדי, הוא לא תפקד במלוא הכוח כפי שמצופה ממנו. הסוהר שהיה אמור לפקח על תנועותיו של זיגייר נשאר לעבוד במשך שתי משמרות רצופות עקב בקשה אישית שלו.

לו רק תנועותיו של זיגייר היו מפוקחות בזמן אמת, נראה כי ניתן היה למנוע את ההתאבדות - בעיקר בשל העובדה שזיגייר התעסק בקשירת סדין התלייה בתא השירותים בערך כ-20 דקות, ושצלליתו נראתה על הקיר שוב ושוב.

בהמשך התיעוד של המצלמות, ניתן אפילו להבחין בצלליתו התלויה ובפרפורי המוות שלו - אלא שבכל אלה אף סוהר לא הבחין.