חשד: התקשר ללשכת הנשיא ואיים לחסל את שמעון פרס

תושב פתח-תקווה בן 65 נעצר בעקבות שיחת טלפון מאיימת לכאורה שביצע ללשכת הנשיא ■ כדי להישמע משכנע הוא גם ציין כי בעבר כבר פגע בשני נשיאים

המשטרה עצרה אמש (ב') אזרח שהתקשר לבית הנשיא ואיים לחסל את נשיא המדינה שמעון פרס.

האזרח, תושב פתח-תקווה בן 65, חשוד כי התקשר לעובדי משכן הנשיא ואמר להם כי הוא מתכוון לחסל את האזרח מספר 1. כדי לשכנע ברצינות כוונותיו, סיפר הגבר כי בעבר כבר פגע בשני נשיאים.

במשטרה לקחו את העניין ברצינות. החשוד עוכב לחקירה ובסיומה נעצר.

איומים על הרבנים

בחודש שעבר התקבלו מכתבי איומים בלשכותיהם של הרבנים הראשיים, הרב יונה מצגר והרב שלמה עמאר. "זו אזהרה אחרונה", נכתב. "אם לא יתאפשר לנשות הכותל להתפלל כדרכנו וכמנהגנו, אנחנו נילחם בכם בכל האמצעים, ואתם תחזרו הביתה עם 100 גופות של חרדים".

כותב המכתב המשיך: "סופכם קרב, דוסים מסריחים מגעילים וטפילים. יותר לא נבליג, משחררים את הכותל מחדש". המכתב נחתם עם תמונה של אקדח.

מנכ"ל הרבנות הראשית לישראל, עודד וינר, העביר את המכתב לטיפול קצין הביטחון של משרד ראש הממשלה. ברבנות הראשית הגיבו בזעזוע למכתב והגדירו אותו "חציית קו אדום".

"זו פעם ראשונה שהרבנים הראשיים לישראל מקבלים איומים על חייהם, ולצערנו במדינת ישראל, כבר למדנו כי מילים מסוגלות להרוג", אמרו. "לא מדובר פה רק באיום על הרבנים אלא על ציבור שלם תוך שימוש בשפה בוטה. אנו מקווים שהמשטרה תמצה את הדין עם המסיתים והמאיימים".