דפני ליף: "יאיר לפיד, אתה שקרן וגרוע יותר מבנימין נתניהו"

ליף, מנהיגת המחאה החברתית של קיץ 2011, הטיחה היום דברים קשים בשר האוצר ■ "הממשלה הזו צריכה או להפיל את התקציב או ליפול בעצמה", אמרה ליף וקראה לציבור לצאת לרחובות ולהפגין שוב, החל ממוצ"ש

דפני ליף, מיוזמי מחאת קיץ 2011, כינסה היום (ג') בצהריים מסיבת עיתונאים בה תקפה את שר האוצר יאיר לפיד וכינתה אותו "שקרן".

"אתה שקרן, רכבת על המחאה וניצלת אותה לצרכיך", אמרה ליף ללפיד. "הממשלה הזו צריכה או להפיל את התקציב או ליפול בעצמה".

ליף אמרה כי לפיד "אכזרי יותר מנתניהו" וקראה לציבור לחזור לרחובות ולהפגין.

פעילים חברתיים, ביניהם ליף בעצמה, מתכננים בסוף השבוע 2 אירועי מחאה שיתנקזו למקום בו משה סילמן ז"ל הצית את עצמו ונפטר, וזאת לזכר שנה למותו. האירוע הראשון יצא מרוטשילד ב-20:30 והאירוע השני יצא מגן התקווה.

"אנחנו לא יצאנו לרחובות לפי שנתיים בשביל לראות מפלגות חדשות שממשיכות באותה מדיניות ישנה ודורסנית", כתבו הפעילים לקראת ההפגנה. "אנחנו לא יצאנו לרחובות לפני שנתיים בשביל להפוך להיות קמפיין פוליטי לא של מפלגות שמאל ולא של מפלגות ימין. אנחנו לא יצאנו לרחובות לפני שנתיים על מנת לשבת בשקט בזמן שהתקציב הבא עלינו לרעה הולך להיות מהאכזריים שהיו כאן. אנחנו לא יוצאים ויוצאות לרחובות כבר שנתיים בשביל שהפערים החברתיים ימשיכו לגדול. אנחנו לא יצאנו לרחובות כדי שהממשלה תעביר במחטף במחשכים החלטות כלכליות גורליות כמו ייצוא הגז ללא דיון ציבורי בכנסת. האמת היא שאנחנו יודעים בדיוק מה אנחנו רוצים אנחנו רוצים ורוצות לחיות בכבוד.

"אנחנו רוצים לחיות במדינה שבה קורת גג היא לא פריבילגיה אנחנו רוצות לחיות במדינה שבה כשאנחנו משלמים מסים אנחנו מקבלים שירותים בתמורה. אנחנו רוצים לחיות במדינה שבה האינטרס של הציבור הרחב יותר חזק מזה של קבוצות לחץ שמקורבות לצלחת. אנחנו רוצות לחיות במדינה שבאמת ובתמים מאפשרת לאנשים לצמוח ולהתפתח, שמכבדת דמוקרטיה, שמכבדת חופש ביטוי,אנחנו כן יוצאים לרחובות ביום שבת הקרוב בגלל שישראל חשובה לנו, החיים שלנו חשובים לנו והכסף שלנו, שאנחנו עובדים קשה עבורו, לא ניתן למשרד האוצר מההפקר. שינוי ועכשיו".