מסי נגד WhatsApp: מקדם אפליקציה מתחרה - WeChat

Tencent הסינית היא אחת האפליקציות הפופולריות בשוק עם 300 מיליון משתמשים, כש-40 מיליון מתוכם מגיעים מחוץ לסין נכון לאפריל השנה

התחרות בשוק אפליקציות השיחות וההודעות המיידיות מעולם לא הייתה קשה יותר. אפליקציות חדשות יוצאות לשוק חדשות לבקרים והוותיקות נאלצות להתמודד ביניהן על תשומת לב המשתמשים.

המוכרת שבהם היא אמנם WhatsApp, שמשמשת להודעות פרטיות וקבוצתיות, אך יש לא מעט אחרות בשוק כמו viber, tango, iMessage, Line ועוד שמנסות להגיע לכמה שיותר מכשירים וטלפונים. התחרות קשה לא רק בשל העובדה שיש הרבה אפליקציות בשוק, אלא גם כי לרוב בעלי הטלפונים מעדיפים להסתפק באפליקציה אחת, מקסימום שתיים, כדי לתקשר ולא להוריד אפליקציות רבות מדי.

בענקית האינטרנט הסינית Tencent החליטו ללכת צעד אחד קדימה עם אפליקציית ההודעות והשיחות שלהם WeChat. אמנם מדובר באחת האפליקציות הפופולריות בשוק עם 300 מיליון משתמשים, כש-40 מיליון מתוכם מגיעים מחוץ לסין נכון לאפריל השנה, אך לדעתם היה צורך בצעד דרמטי כדי להביא אליהם משתמשים נוספים. זאת, לאור העובדה שהמתחרות שלה באזור - כמו Line היפנית ו-KakaoTalk - מגיעות ליותר משתמשים בינלאומיים (120 מיליון ו-70 מיליון, בהתאמה).

כדי לקדם את האפליקציה גייסה Tencent את הכדורגלן הטוב בעולם, ליאו מסי, שאמנם מפגין בפרסומת את יכולותיו בכדורגל אבל הדגש הוא דווקא על דמותו כאבא. מסי מקבל שיחה דרך WeChat מסבתא שלו, שנמצאת בפארק משחקים עם התינוק של מסי. הסבתא אומרת לו שהתינוק בוכה ולא רגוע, אז מסי מפעיל את שיחת הווידיאו באפליקציה ובכמה הקפצות כדור מצליח להרגיע את התינוק. כן, לא מדובר בקריאטיב סוחף ומרשים אבל מסי עושה את העבודה בלי הרבה מאמץ. הוא גם מצליח להעביר את המסר של האפליקציה: שיחות קוליות, שיחות וידיאו, איכות טובה, לשמור על קשר עם המשפחה וגם העובדה שהסבתא מצליחה לתפעל בקלות את האפליקציה מעידה כנראה על הפשטות שבה.

האפליקציה עצמה זמינה גם בעברית ולכל מערכות ההפעלה הסלולריות, כולל iOS, אנדרואיד, בלקברי, ווינדוס פון ואפילו למכשירי נוקיה מהדור הקודם (S40).