רשמית: שחורציאניטיס חוזר למכבי ת"א

הסנטר היווני בן ה-28 שב להיכל נוקיה אחרי היעדרות של שנה, וחתם לשלוש עונות; בלאט: "במדי מכבי 'סופו' שיחק את הכדורסל הטוב בחייו"

מכבי ת"א כדורסל החזירה לשורותיה את סופוקליס שחורציאניטיס. היווני, 28 (2.06 מ'), חתם על חוזה לשלוש עונות במדיה של סגנית האלופה.

"סופו" שב להיכל נוקיה אחרי שנה אחת בפנאתינייקוס היוונית, שם רשם 7.8 נק' בממוצע למשחק, ו-2.3 ריב'. מאמן הצהובים, דייויד בלאט, אמר: "אנחנו נרגשים לקבל את 'סופו' בחזרה למכבי ת"א. היה לנו ניסיון נהדר איתו, וצריך לזכור שבמדים הצהובים-כחולים סופו שיחק את הכדורסל הטוב בחייו ונבחר לחמישיית העונה ביורוליג. הוא שחקן ייחודי, ובתקופה שלו בארץ הקהל שלנו הספיק להתאהב בו. אני מחכה כבר לעבוד איתו שוב ומקווה שנעשה כמה דברים גדולים ביחד".

הקדנציה הראשונה והמוצלחת של סופו במדי מכבי נמשכה שנתיים: עונות 2010/11 ו-2011/12. העונה הראשונה שלו בצהוב-כחול היתה הטובה בקריירה של הסנטר היווני, כשהוליך את מכבי לגמר היורוליג (מאזן 6-16) עם מספרים של 12 נק', 4.1 ריב', 58.5% מהשדה וסחיטת 4.7 עבירות למשחק, וכל זאת ב-19 דקות בממוצע למשחק - ונבחר לראשונה בחייו לחמישיית העונה של היורוליג. את עונתו השנייה בישראל פתח מצוין עם ממוצע של 11.7 נק' ו-3.9 ריב' למשחק בשלב הבתים ביורוליג, אך בשלבים המתקדמים של העונה סבל מפציעה ומירידה במספרים. את העונה האירופית סיים עם 8.7 נק', 3 ריב' וסחיטת 4.3 עבירות במשחק ב-16 דקות בממוצע.

סופו ממשיך בכך את הרענון שעוברת מכבי ת"א לאחר העונה הלא מוצלחת שעברה עליה ב-2012/13, שכללה את אובדן אליפות המדינה למכבי חיפה. מלבדו, כבר הצטרפו לקבוצה אלכס טיוס וג'ייק כהן.