בזק משדרגת ללקוחות את מהירויות הגלישה באינטרנט בחינם

לקוחות הגולשים במהירויות 20 ו-30 מגה ישודרגו לקצב חדש שייקרא Top 40 (עד 40 מגה), ולקוחות במהירות 50 מגה ישודרגו בחינם למהירות של Top 100

חברת בזק ממשיכה במדיניות שדרוג המהירויות ברשת האינטרנט שלה, והיום (ד') היא מדווחת על מהלך לשדרוג כל הלקוחות בקצבים הגבוהים במהירויות גלישה של 20 מגה ומעלה.

לקוחות הגולשים במהירויות 20 ו-30 מגה ישודרגו לקצב חדש שייקרא Top 40, כלומר עד 40 מגה, ואילו לקוחות הגולשים במהירות 50 מגה ישודרגו בחינם למהירות של Top 100.

במקביל מדווחת בזק על הפחתת מחירי הגלישה במהירויות 100 מגה ל-110 שקל במקום 135 שקל היום, וכן על העלאת קצב האפלואוד לרשת ל-3 מגה במהירויות מ-40 מגה ומעלה.

גם הספקיות ישדרגו?

מהלך השדרוגים יחל בתוך כ-3 שבועות, כאשר כמו תמיד בבזק הלקוחות יוכלו ליהנות מהשדרוג רק אם חברות ה-ISP (ספקיות האינטרנט) ישדרגו במקביל את מהירויותיהם ללקוחות.

נזכיר כי בשדרוג האחרון של בזק ל-15 מגה במהירויות הנמוכות, רק חברת 012 קווי זהב הסכימה לשדרג בחינם בדומה לבזק, ואילו יתר הספקיות לא הסכימו לכך. אפילו בזק בינלאומי, שהיא ספק האינטרנט הגדול ביותר בישראל, לא הסכימה לשדרג בחינם, וכנ"ל גם נטוויז'ן.

התוצאה היא לפיכך ניצחון חלקי לבזק, שכן אם שני שליש מהלקוחות לא משדרגים - הרי שהמטרה של בזק לרתק אליה לקוחות ולהגביר את חוויית הגלישה שלהם למעשה לא הושגה.

נתב חדש

במקביל בזק הודיעה על שיווק נתב חדש שיוכל לפעול בשני תדרים במקביל לשיפור הגלישה. מדובר בנתב שיפעל בתדר 2.4 גיגה הרץ הרגיל והמקובל, ובמקביל יוכל לפעול גם בתדר 5 ג'יגה הרץ, שהוא תדר יחסית פחות עמוס ומשמש לגלישת WIFI בכל העולם.

הלקוח שהנתב החדש מותקן בביתו יוכל לראות למעשה שתי רשתות במחשב שלו ולבחור על איזה תדר הוא רוצה לגלוש.

נציין כי המהלך של השדרוגים במהירויות נעשה במספר לא מועט של מדינות, והוא קשור קשר ישיר לירידה במחירי הציוד הטכנולוגי ומחירי האינטרנט בעולם. מדובר בשיטה שמסייעת למפעילים לשפר את חוויית הגלישה שלהם יחסית במחיר לא גבוה, ובעיקר על מנת למנוע מהם לנטוש.

במקביל, בגלל ההפרדה הנוהגת בישראל בין ספק אינטרנט לבין חברת התשתית, מה שקורה הוא שספקיות האינטרנט למעשה מסבסדות חלק ניכר מהשדרוג של בזק מכיוון, שככל שהתנועה ברשת עולה, והן נדרשות לספק קיבולות גדולות יותר ללקוחות המשדרגים - התוצאה היא שבמקביל הן נאלצות לשלם יותר ויותר כסף לבזק, שמספקת להם את התעבורה ברשת לבית הלקוח.

1.3 מיליון לקוחות ישדרגו

רן גוראון, המשנה למנכ"ל בזק, מסר כי "היום אנחנו משלימים את מהלך השדרוגים הרחב ביותר שבוצע בישראל, כך שבתוך חודשים ספורים 1.3 מיליון לקוחות ישדרגו את קצב הגלישה. בכך אנו משלימים בתוך זמן קצר מהלך שבאופן טבעי היה נמשך מספר שנים.

"התפיסה של בזק היא לספק ללקוח לא רק אינטרנט, אלא לעטוף אותו במגוון שירותים בעלי ערך מוסף, תוך שדרוג רוחב הפס בקצב מהיר, ועל-ידי כך לבדל ולהגדיל את הפער מול המתחרים".